آیا گفتگو بین ایران و اسرائیل ممکن خواهد بود؟

© Sputnik / Natalia Seliverstovaکرملین
کرملین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه به گفتگو بین ایران و اسرائیل کمک خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه « الشرق الاوسط» چاپ لندن، روسیه برای سازماندهی گفتگو بین ایران و اسرائیل تلاش خواهد ورزید.

نشریه نامبرده با استناد به منبع عالیرتبه روسی خود نوشت:«تلاش های مسکو راهی برای گفتگوی تهران و تل آویو خواهد گشود تا تشنج در زمینه  تحویل سیستم پدافند هوایی « اس-300» به سوریه کاهش یابد».

رسانه‌های اسرائیل در برابر تحویل سیستم اس-300 به منظور تامین امنیت ارتش فدراسیون روسیه در سوریه واکنش تندی از خود نشان دادند.

زاخاروا: حمله ایران به مواضع تروریست ها در سوریه را قانونی خواند - اسپوتنیک ایران
زاخاروا، حمله ایران به مواضع تروریست ها در سوریه را قانونی خواند

 کاربران اسرائیلی به صورت فعال به اظهارات وزیر دفاع روسیه درباره عرضه سیستم های موشکی ضد هوایی اس — 300 به سوریه واکنش نشان دادند. یادآوری میکنیم که طبق گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، چهار پرتاب کننده و ده ها واحد از تجهیزات مربوطه تا قبل از 1 اکتبر توسط هواپیمای ترابری نظامی آنتونوف ـ 124 "روسلان" در سوریه تخلیه شدند.

کانال 9 تلویزیون اسرائیل تاکید کرد که تخلیه سیستم های موشکی ضد هوایی توسط روسیه در فرودگاه هوایی سوریه "تحت پوشش شب" انجام شد.

یادآوری می‌کنیم که مقامات روسیه، در مورد عرضه اس-300 به سوریه، بر این حقیقت تأکید کردند که این سامانه علیه اسرائیل یا علیه هر کشور دیگری بکار نمیروند، بلکه هدف اصلی آن افزایش امنیت پرسنل نظامی روسیه است که برای مبارزه علیه تروریسم در سوریه حضور دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала