اطفای حریق با باران های مصنوعی

© REUTERS / Rafael Marchanteآتش سوزی جنگلی
آتش سوزی جنگلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اطفای حریق در روسیه، با کمک انفجار و باران های مصنوعی انجام می شود.

کارمندان موسسه بودجه فدرال  « حفاظت هوایی از جنگل ها»  روسیه،  آموزش متخصصان برای انجام انفجارات را پس از آن آغاز کردند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  قانون فدرال حاوی  تغییرات در  قانون جنگل ها را به امضا رساند.  به موسسه « حفاظت هوایی از جنگل ها»  اختیارات در خصوص انجام انفجارات  و ایجاد باران های مصنوعی  بازگردانده شد.  این نوع فناوری  تا سال 1991 میلادی  در اطفای حریق  های جنگلی در اتحاد شوروی مورد استفاده قرار می گرفت.  هم اکنون فقط در آمریکا با کمک انفجارات با حریق های جنگلی مبارزه می شود.  پس از گذشت دهسال تصمیم گرفته شد  به تجربه قدیمی شوروی  برگردند اما با کمک فناوری های جدید.

ولادیمیر گریشین،  رئیس موسسه بودجه فدرال « حفاظت هوایی از جنگل ها» در مصاحبه با « ایزوستیا» گفت: « پس از  تغییر در فانون  جنگل ها، ما دوباره  از حق اطفای حریق های جنگلی  با کمک  انفجار و  باران های  مصنوعی برخوردار شدیم. هم اکنون  در حال تهیه پاکت اسناد برای دریافت مجوز برای استفاده از فناوری های جدید هستیم.  همچنین  متخصصانی برای  انجام اینگونه کارها  آموزش می بینند تا در فصل « آتش سوزی»  سال 2017،  از روش های جدید  هنگام اطفای حریق های جنگلی در مناطق صعب العبور  هر چه بیشتر استفاده شود. به عنوان مثال، در ناحیه  بایکال و  شمال کراسنویارسک».

طی 30-25 سال اخیر  از روش « انفجاری»  استفاده نشده است و طی این مدت وسایل انفجاری  تغییر  کرده اند. از دهه 30  قرن گذشته از دینامیت برای اینگونه انفجارات استفاده می شد و بعد از  آن از تروتیل و حالا از سیم انفجاری  استفاده می شود. برای ایجاد باران مصنوعی از گلوله های حاوی مخلوط های شیمیایی استفاده می شود.

آخرین  فناوری  برای ساکنان مسکو  آشناست اما  بشکل عکس آن. معمولا در جشن های بزرگ « روز شهر»  و یا دیگر جشن هایی از این قبیل، از این روش برای پرکنده کردن ابرها استفاده می شود.  باران  به جای مرکز شهر، در حومه شهر می بارد. از سال آینده  از این نوع گلوله ها برای اطفای حریق های جنگلی  استفاده خواهد شد.  بعلاوه برای  مبارزه با  حریق های « تورب» ی  از روش  تعیین از راه دور افزایش دما  زیر سطح  خارجی استفاده خواهد شد.  در سال 2017 میلادی در روسیه از موانع  ضد حریق  که از مواد  مقاوم در مقابل  دمای بالا ساخته شده اند  و پهپادها  و کف سیلیکونی سرد استفاده خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала