گزارش و تحلیل

توقف مذاکرات ایران و آمریکا

شهید حسین امیر عبد اللهیان بارها درباره اینکه مکاتباتی میان ایران و آمریکا رد و بدل شده صحبت می کرد و در برخی موارد درباره وجود مذاکراتی پنهانی میان ایران و ایالات متحده در عمان نیز صحبت می شد.
Sputnik
دکتر عماد آبشناس، تحلیلگر سیاسی در این رابطه چنین می نویسد: البته چند بار هم خبرنگاران از آمریکایی ها در این باره سوال کردند اما آنها طبق معمول خود دروغ گفتند و انکار کردند.
اخیرا آقای دکتر عباس عراقچی در عمان اظهار داشتند که مذاکرات فیما بین به دلیل شرایط منطقه ای متوقف شده.
دیگر بر کسی پوشیده نیست که ایران و ایالات متحده مذاکراتی را با شروع کار آقای بایدن و شهید رئیسی داشتند و نتیجه این مذاکرات توافق نا نوشته ای بود که طرفین به آن رسیدند و تبادل زندانی انجام دادند و بخشی از پولهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی نیز آزاد شد.
اینکه طرفین هیچ مذاکراتی نداشتند و چنین اتفاقی رخ داده است فقط سخنی است که به درد ساده لوح ها و آنهایی که فقط امریکایی ها را باور می کنند می خورد.
بدیهی بود وهست که این مذاکرات وجود داشت و شاید بتوان گفت یکی از دلایلی که آقای پزشکیان در مبارزات انتخاباتی محکم درباره اینکه می خواهد به سمت حل اختلافات برود صحبت می کرد هم احتمالا همین بوده و توقع بوده که اگر تیم مذاکره کننده تغییر کند شاید بتوان به نتیجه ای رسید.
گزارش و تحلیل
ایران از آمریکا خواست التماس نکند، همانی که در فیلم بود اتفاق خواهد افتاد
ولی به نظر می آید باز هم آمریکایی ها نشان داده اند که طرف معامله نیستند و همه چیز را انداخته اند به بعد از انتخابات.
همچنین ماجرای سر سپردگی مقامات آمریکایی به اسرائیل و کارهایی که اسرائیل دارد در منطقه انجام می دهد و سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایت هایی که اسرائیل در غزه و لبنان انجام می دهد همه به نوعی نشان می دهد که آمریکایی ها فقط به دنبال خریدن وقت برای محقق نمودن اهداف خود از طریق اسرائیل می باشند.
به این دلیل به نظر می رسد ایران تصمیم گرفته گزینه های دیگری که زیر میز بود را روی میز بگذارد و آمریکایی ها را در مقابل دو گزینه بگذارد، یا اینکه با ایران تعامل کنند و به سمت صلح در منطقه بروند که این امر نیاز دارد آمریکا اسرائیل را مهار کند و جلوی اسرائیل را بگیرد، یا اینکه ایران و متحدین اش به زور متوسل می شوند تا اسرائیل را وادار به آتش بس کنند و آنوقت آمریکا باید تصمیم بگیرد آیا می خواهد درگیر یک جنگ جدید در منطقه بشود یا نه.
پر واضح است که ایران می خواهد به آمریکایی ها بفهماند که بابت هیچ چیزی حاضر نیست که پشت متحدین خود در منطقه را خالی کند و تا آخر خط ایستاده.
راستی صحبت های مشمئز کننده دیروز وزیر خارجه آلمان را شنیدید که می گفت به نظرش کشتار غیر نظامیان منطقه توسط اسرائیل به بهانه مبارزه با تروریسم امری مشروع است.
این صحبت ها نشان می دهد که هنوز خون همان نازی ها در رگ های این نازی ها جاری است و اینها مردم این منطقه را انسان حساب نمی کنند که بخواهند به اسرائیل فشار بیاورند تا از قوانین بین الملل تبعیت کند بعد بعضی ها هنوز به اینها دخیل بسته اند.
اینها حتی قوانینی که خودشان نوشته اند را هم قبول ندارند چه رسد به توافق ها و تفاهم نامه ها.
بحث و گفتگو