گزارش و تحلیل

بریکس پناهگاه کشورهای جهان در برابر زورگویی های آمریکا

سیاست های تک جانبه و قلدرمعابانه ایالات متحده موجب آن شده که بسیاری از کشورهای جهان امروزه دلواپس آن باشند که اگر روزی به دنبال احقاق حقوق ملت خود بودند و این حقوق و منافع آنها با منافع آمریکا در تداخل بود چه بلایی ممکن است سر آنها بیاید.
Sputnik
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، بسیاری از کشورها به دنبال عضویت در بریکس هستند زیرا از "تهاجمات پنهان و گاهی آشکار" آمریکا خسته شده‌اند و به دنبال اشکال جدیدی از همکاری هستند.
پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ایالات متحده خود را تک قدرت جهان یافت و به جای اینکه به دنبال آن برود که یک جهان عاری ازخشونت و دارای صلح و ثبات و تعامل برود به دنبال آن رفت تا منافع لابی های قدرت در این کشور را تامین کند و کل جهان را به هم ریخت و همه قوانین بین المللی و تفاهمات و توافقات بین المللی را زیر پا گذاشت و با استفاده از دلار و تحریم ها به عنوان ابزار و سلاح برای وادار کردن کشورها به تمکین به خواست آمریکا از یک سو و راه اندازی جنگ های مختلف در سرتاسر جهان همه جهان را به هم ریخت. هر کاری هم که آمریکایی ها انجام می دهند می بینیم که می گویند برای محقق شدن منافع آمریکا این کارها را انجام می دهند.
کل جهان را برای محقق شدن منافع آمریکا به هم ریخته اند. در چنین شرایطی اگر کشورها تک باشند قطعا لقمه ای آسان برای استعمار شدن توسط آمریکا وغرب می باشند اما در صورتی که در یک ائتلاف باشند قطعا مورد حمایت بقیه اعضای ائتلاف قرار می گیرند. به همین دلیل می باشد که امروزه بسیاری کشورها به دنبال عضویت در بریکس و کمک در چند قطبی کردن جهان هستند تا موازنه قدرت در جهان معتدل شود و جلوی این بی قانونی های آمریکا را بگیرند هر چه قدر هم بریکس بیشتر توسعه یابد عملا قدرت جمعی همه برای مقابله با هژمونی غرب تقویت می شود.
بحث و گفتگو