کربی: در حال حاضر در حال مذاکره با روسیه برای تبادل دیگر زندانیان هستیم

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت که ایالات متحده آمریکا در حال حاضر در حال مذاکره با روسیه در مورد امکان تبادل زندانیان بیشتری است.
Sputnik
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا مارک فوگل کارمند سابق سفارت ایالات متحده، که در روسیه متهم به قاچاق و نگهداری مواد مخدر بوده، را بازنگردانده است، گفت: "با اینکه نتوانستیم فوگل را برگردانیم، اما چیزهای زیادی در مورد دیدگاه روسیه در مورد او و پرونده‌اش فهمیدیم، و امیدواریم بتوانیم آن را در مذاکراتی که در حال حاضر انجام می‌دهیم، اعمال کنیم. در واقع در حال حاضر هم مشغول این بحث ها و مذاکرات هستیم."
سرویس امنیت فدرال روسیه روز پنجشنبه گزارش داد که هشت شهروند روسیه که در تعدادی از کشورهای ناتو بازداشت و زندانی شده بودند به روسیه بازگردانده شدند. وادیم سوکولوف (کراسیکوف) که در آلمان به حبس ابد محکوم شده بود، ولادیسلاو کلیوشین که در ایالات متحده زندانی بود، و همچنین آرتیوم و آنا دولتسف، پاول روبتسف، وادیم کونوشچنوک، میخائیل میکوشین و رومن سلزنف به روسیه بازگشتند.
تمامی این افراد که به وطن خود بازگشتند به همکاری با سازمان های اطلاعاتی روسیه متهم شده بودند، اما جرم آنها ثابت نشده بود.
تمامی این افراد در جلسات دادگاه و در حین گذراندن دوران محکومیت خود به هیچ جرمی اعتراف نکردند. در فرودگاه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شخصاً از آنها استقبال کرد.
در جریان این مبادله، تعدادی از شهروندان محکوم به جاسوسی و تعدادی روس دارای تابعیت دوگانه، روسیه را ترک کردند. جرم این افراد به طور کامل ثابت شده بود. آنها که از جمله به دلیل خیانت ملی و دعوت عمومی برای فعالیت های افراطی محکوم شده بودند با متصدیان سرویس‌های اطلاعاتی غربی در تماس بودند و برای مخالفان کار می‌کردند.
در چارچوب این تبادل، سه شهروند ایالات متحده یعنی ایوان گرشکویچ، پل ویلان، آلسو کورماشوا و همچنین ولادیمیر کارا مورزا (که دارای مجوز اقامت موقت ایالات متحده است و به عنوان عامل خارجی در روسیه شناخته می شود) به آمریکا بازگشتند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، حکم عفو برخی شهروندان محکوم شده در روسیه که مبادله شدند را امضا کرد. بر اساس خبر منتشر شده در تارنمای کرملین، تصمیم امضای این حکم و دستور با هدف بازگرداندن شهروندان روسیه که در کشورهای خارجی بازداشت و زندانی شده بودند، اتخاذ شده است.
بحث و گفتگو