عملیات ویژه روسیه در اوکراین

نظرسنجی: حدود 60 درصد اوکراینی ها خواستار مذاکره با روسیه هستند

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه بین المللی جامعه شناسی کی یف، تقریبا 60 درصد از اوکراینی ها معتقدند که اوکراین باید برای حل مناقشه، به مذاکره با روسیه ادامه دهد.
Sputnik
این نظرسنجی از 8 تا 25 می از طریق مصاحبه تلفنی انجام شد و 2508 پاسخ دهنده در آن شرکت کردند.
بر اساس نتایج نظرسنجی منتشر شده، 57 درصد از اوکراینی ها معتقدند که کی یف باید برای تلاش برای دستیابی به صلح، با روسیه وارد مذاکره شود که این بازگشت به نتایج نظرسنجی در ماه می 2022 است، زمانی که 59 درصد از انجام مذاکرات صلح با روسیه استقبال کرده بودند.
بر اساس این نظرسنجی، 38 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که اوکراین نباید وارد مذاکره با روسیه شود.
15 ژوئیه، نشریه اوکراینی "زرکالا نیدلی" نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که بر اساس آن 44 درصد اوکراینی ها خواهان مذاکره کی یف با روسیه بودند.
پیشتر آندری یرماک، رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی، از لزوم پایان هر چه سریعتر درگیری اوکراین صحبت کرد و ابراز امیدواری کرد که دومین کنفرانس در مورد اوکراین، که ممکن است در سال جاری برگزار شود، راه را برای توقف درگیری هموار کند.
در روزهای اخیر، نمایندگان رژیم کی یف به طور فزاینده ای شروع به صحبت در مورد مذاکرات احتمالی و پایان دادن به درگیری کرده اند، این در حالی است که قبلاً قاطعانه با آن مخالف بودند.
پیشتر زلنسکی در مصاحبه ای با روزنامه فرانسوی "لو موند" گفت، درباره مسئله ارضی باید توسط مردم اوکراین در یک همه پرسی تصمیم گیری شود چرا که موضوع بسیار پیچیده است.
گفتنی است که مسکو بارها اعلام کرده که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری آن را ممنوع کرده است. غرب مدام از روسیه برای مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال، غرب امتناع دائمی کی یف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت اوکراین به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد، اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است که در حال حاضر این امر تنها با ابزار نظامی امکان پذیر است. کرملین همچنین اعلام داشت، وضعیت اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و حقایق جدید در نظر گرفته شود؛ تمام خواسته های مسکو به خوبی روشن و شناخته شده است.
بحث و گفتگو