عملیات ویژه روسیه در اوکراین

کمک های خارجی به بودجه اوکراین به پایین ترین سطح خود از فوریه 2022 رسیده است

بر اساس برآوردها و محاسبات اسپوتنیک بر اساس داده های وزارت دارایی اوکراین، کمک های مالی به اوکراین از سایر کشورها از فوریه 2022 به حداقل خود رسیده است: در نیمه اول سال، میانگین دریافتی ماهانه حدود 1.9 میلیارد یورو بود، در حالی که در ماه مه برای اولین بار هیچ وجهی دریافت نشه است.
Sputnik
از آغاز عملیات ویژه روسیه در فوریه 2022، اوکراین شروع به دریافت اقساط مالی قابل توجهی از بودجه خود کرد که از این طریق دولت تضمین می کند، دولت وظایف اساسی خود را انجام می دهد و همچنین کسری را پوشش می دهد.
بودجه اوکراین در سال 2022 توسط 17 کشور و اتحادیه اروپا - به طور متوسط ​​2.9 میلیارد یورو در ماه - تکمیل شد. بیشترین بودجه در آن زمان توسط ایالات متحده (11.4 میلیارد یورو)، اتحادیه اروپا (7.6 میلیارد) و کانادا (1.8 میلیارد) تامین شد.
سال آینده 13 کشور و اتحادیه اروپا بودجه اوکراین را با میانگین 3 میلیارد یورو در ماه تامین مالی کردند. هیچ کمکی از فرانسه، ایتالیا، هلند، دانمارک، سوئد، لیتوانی، لتونی، اتریش و آلبانی صورت نگرفت و بزرگترین کمک کننده اتحادیه اروپا (18.1 میلیارد یورو) به جای ایالات متحده (10.1 میلیارد) بود و ژاپن در رده سوم قرار دارد (3.4 میلیارد) و در سال جاری، در میان منابع دوجانبه تامین مالی بودجه اوکراین، تنها اتحادیه اروپا، ژاپن، کانادا، بریتانیا، نروژ و اسپانیا باقی ماندند و "سهم" ماهانه آنها به 1.9 میلیارد یورو کاهش یافته است.
توزیع کمک ها به تفکیک ماه نیز جالب است: اگر در سال های 2022 و 2023 حتی یک ماه با دریافتی کمتر از 1 میلیارد یورو وجود نداشت، در سال 2024 این مورد سه ماه بود.
در ماه ژانویه، بودجه اوکراین تنها 400 میلیون یورو، در فوریه 740 میلیون یورو دریافت کرد و در ماه می هیچ درآمدی از سایر کشورها و انجمن ها وجود نداشت.
وزارت دارایی این کشور روز پنجشنبه اعلام کرد، اتحادیه اروپا در ماه ژوئن 1.5 میلیارد یورو دیگر به اوکراین ارسال کرده است.
بحث و گفتگو