"این جدی است": در آمریکا از پاسخ شدید اللحن پوتین به تهدیدات غرب ترسیدند

دانیل دیویس ،سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد عواقب تامین تسلیحات دوربرد برای اوکراین به غرب هشدار داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، او گفت: "این جدی است. ما همچنان در معرض خطرات فزاینده مرتبط با اقدامات تلافی جویانه روسیه در شرایط عدم موفقیت بالقوه هستیم."
دیویس تاکید کرد که زمان آن فرا رسیده است که غرب سیاست خود را در قبال اوکراین تغییر دهد. وی خواستار آغاز مذاکرات صلح تا دیر نشده شد.
هشدار شدید پوتین به غرب
ولادیمیر پوتین دیروز در نشستی با نمایندگان رسانه ها در سن پترزبورگ گفت که مسکو می تواند به ارسال سلاح های دوربرد به اوکراین پاسخ نامتقارن بدهد. رئیس جمهور روسیه افزود: روسیه امکان تحویل تسلیحات خود را به مناطقی را بررسی خواهد کرد که می‌توان به اهداف حساس کشورهایی که موشک‌هایی در اختیار کی یف قرار می‌دهند، ضربه وارد کرد.
اخیراً چندین کشور غربی به کی‌یف اجازه داده‌اند تا با سلاح‌های خود به هر شکلی به روسیه حمله کند. از جمله هفته گذشته ایالات متحده از استفاده اوکراین از تسلیحات انتقال یافته به این کشور علیه اهدافی در خاک روسیه در مجاورت استان خارکف حمایت کرد. در همان زمان، واشنگتن ممنوعیت حملات برون مرزی با موشک های عملیاتی-تاکتیکی آتکمز و سایر سلاح های دوربرد را حفظ کرد.
بحث و گفتگو