زلنسکی و دیگر نمایندگان رژیم کی یف، جنایتکاران جنگی هستند

وزارت کشور روسیه، ولادیمیر زلنسکی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، دنیس پوشیلین، ریاست جمهوری خلق دونتسک گفت، ولادیمیر زلنسکی، پتر پاروشنکو، رئیس جمهور سابق اوکراین و سایر نمایندگان رژیم کی یف جنایتکاران جنگی هستند.
پیش از این، وزارت کشور روسیه، ولادیمیر زلنسکی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.
پوشیلین در پاسخ به این سوال که آیا جمهوری خلق دونتسک پرونده قضایی علیه زلنسکی باز کرده است، گفت که جمهوری خلق دونتسک قوانین اوکراین را تجزیه و تحلیل کرده و آن را با اقدامات مقاماتی که پس از کودتای کی یف در سال 2014 تشکیل شده اند تطبیق داده است.
واکنش کرملین به ادعای دخالت "عوامل روسیه" در "سوءقصد" به جان زلنسکی
وی تصریح کرد: "با این هدف که روشن شود آنها جنایتکار هستند، حتی از لحاظ قوانین اوکراین و از نظر نقض قوانین و قانون اساسی در اوکراین. این تقریباً همه کسانی را که تصمیمات مشخصی را اتخاذ کردند از حمله تورچینف، آواکوف، پوروشنکو و دیگران، را شامل می شد. طبق قوانین اوکراین، آنها مجرم هستند. بنابراین، در اینجا کاملاً بدیهی است که بی تردید از لحاظ قانونگذاری جمهوری خلق دونتسک، زمانی که هنوز مستقل بود، یا از نظر قوانین کنونی روسیه، قطعا این افراد رذل، جنایتکار هستند و از بسیاری جهات جنایتکاران جنگی به شمار می آیند."
پوشیلین در پاسخ به این سوال که آیا زلنسکی همچنان تحت تعقیب است، خاطرنشان کرد: "اگر چنین تصمیماتی گرفته شده و این تصمیمات مطابق با قوانین روسیه است، همینطور است."
بحث و گفتگو