جعبه های سیاه هواپیمای ایلیوشین -76 که در استان بلگورود روسیه سقوط کرده، پیدا شدند

هر دو جعبه سیاه هواپیمای ترابری نظامی ایلیوشین -76 روسیه که توسط اوکراین سرنگون شده بود در محل سقوط در استان بلگورود پیدا شد، وضعیت فنی آنها خوب است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را سخنگوی سرویس های اورژانس اعلام کرد.
وی گفت: "هر دو جعبه سیاه کشف شد - یک دستگاه ضبط پارامترهای پرواز و یک ضبط کننده صدا."
وی خاطرنشان کرد: ضبط کننده های پرواز در قسمت عقب هواپیما قرار داشتند. سخنگوی سرویس های اورژانس افزود: "جعبه های سیاه کشف شده به بازپرسان تحویل داده شده است."
روز چهارشنبه، نیروهای مسلح اوکراین یک هواپیمای ترابری نظامی ایل-76 را بر فراز استان بلگورود که حامل 65 اسیر اوکراینی برای تبادل بود، سرنگون کرد. همه اسیران داخل هواپیما و همچنین شش خدمه و سه نفر همراه - در مجموع 74 نفر جان خود را از دست دادند.
توضیحات وزارت خارجه روسیه درباره سقوط هواپیمای ایلیوشین ایل-76 در استان بلگورود روسیه
به گفته وزارت دفاع روسیه، کی یف به خوبی از انتقال قریب الوقوع اسرا برای مبادله، که قرار بود بعداً در روز چهارشنبه انجام شود، آگاه بود (درباره اینکه آیا این مبادله در هر قالبی انجام خواهد شد، هنوز اطلاعاتی در دست نیست). وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سقوط هواپیمای ایل-76 "سوالی بزرگ در مورد امکان رسیدن به دست‌کم هر نوع توافق" با کی‌یف ایجاد می‌کند.
ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس دومای روسیه دستور داد درخواستی برای کنگره ایالات متحده و بوندستاگ، پارلمان آلمان آماده شود چون آمریکا و آلمان به اوکراین سیستم های موشکی ضد هوایی (پاتریوت و آیریس- تی) را عرضه می کنند. این در حالی است که رسانه های اوکراین ابتدا نوشتند که ایلیوشین-76 توسط نیروهای مسلح اوکراین سرنگون شده است، اما پس از آن این داده ها را از سایت های خود حذف کردند.
بحث و گفتگو