عملیات ویژه روسیه در اوکراین

ارتش روسیه "مارینکا" دونتسک را به طور کامل آزاد کرد

وزیر دفاع روسیه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور از ازادی کامل مارینکا در جمهوری دونتسک توسط نیروهای روسی خبر داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه، روز دوشنبه این موضوع را به ولادیمیر پوتین گزارش داد، وی گفت، سربازان روسی مارینکا را در جمهوری دونتسک به طور کامل آزاد کردند.
وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که کنترل این شهر امکان محافظت موثرتر از دونتسک در برابر آتش نیروهای مسلح اوکراین را فراهم می کند. به گفته وی، در طول نبردهای مارینکا، نظامیان لشکر معروف 150 به ویژه خود را متمایز کردند.
سرگئی شایگو گفت:" آزادسازی این منطقه طبیعتاً توان دفاعی نیروهای مسلح اوکراین را کاهش می‌دهد و فرصت‌های بیشتری برای اقدامات بعدی به ما می‌دهد."
به گفته وی، در 9 سال نیروهای مسلح اوکراین در مارینکا یک منطقه مستحکم قدرتمند ایجاد کردند که با گذرگاه های زیرزمینی به هم متصل می شد؛ تقریباً در هر خیابان یک ساختار مستحکم وجود داشت.
رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت ازادسازی مارینکا تاکید کرد، با آزادسازی این منطقه واحدهای رزمی اوکراین از منطقه دونتسک خارج خواهند شد.
رئیس جمهور روسیه از تمامی نظامیانی که در آزادسازی این منطقه حضور داشتند تشکر کرده و آنها را لایق نشان های بالای دولتی دانست.
بحث و گفتگو