روزنامه نگار آلمانی سه روز را در اوکراین گذراند و آنچه را کی یف پنهان کرده بود، فاش کرد

پل رونزایمر، معاون سردبیر نشریه آلمانی بیلد که از اوکراین بازدید کرده است،اعلام نمود: در کی یف در مورد وضعیت واقعی امور در جبهه سکوت می کنند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، او در شبکه اجتماعی Xنوشت: "سه روز در اوکراین، که طی آن با وزیر دفاع عمروف و چندین مقام رسمی دیگر و نظامیان ملاقات کردم، از جمله یک چیز را به من نشان داد: بیانیه‌های رسمی با تصویری که در کنفرانس‌های مطبوعاتی یا مصاحبه‌ها ارائه می‌شود، هر چه کمتر و کمتر مطابقت دارد".
رونزایمر افزود: مشکلات اصلی اوکراین مانند کمبود سرباز، مهمات و برتری روسیه در میدان نبرد تنها پشت درهای بسته بیان می شود. به گفته این روزنامه نگار، اگر همه چیز به همان روحیه ادامه یابد، زمان به وضوح به نفع روسیه خواهد بود، بنابراین مقامات اوکراینی باید صادقانه مشکلات کی یف را بپذیرند.
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
لحظه انهدام خودروهای زرهی اوکراین توسط خمپاره روسی + ویدئو
میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین روز جمعه اعتراف کرد که ضدحمله اوکراین نتیجه مورد انتظار کی یف را به همراه نداشته است.
نیروهای مسلح اوکراین در حال تلاش برای پیشروی در مسیرهای یوژنودونتسک، آرتموفسک و زاپوروژیه هستند و تیپ های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات خارجی را به نبرد میفرستند . به گفته ولادیمیر پوتین، ضد حمله اوکراین عملاً شکست خورده است و ارتش روسیه در حال بهبود مواضع خود در سراسر خط مقدم است. همانطور که رئیس وزارت دفاع سرگئی شویگو تصریح کرد، تلفات ارتش دشمن تنها از ابتدای نوامبر به بیش از 13700 نفر و همچنین حدود 1800 واحداز انواع سلاح و تجهیزات نظامی رسیده است.
علاوه بر این، در ابتدای ماه دسامبر، والری زالوژنی، فرمانده کل ارتش اوکراین، در مقاله ای برای مجله اکونومیست، اظهار داشت که نیروهای مسلح اوکراین به بن بست رسیده اند. او همچنین اعتراف کرد که نتوانسته است پیشروی قابل توجهی و چشمگیری را که غرب بر اساس کتاب های درسی ناتو از او انتظار داشت، نشان دهد.
بحث و گفتگو