كارشناس اقتصادی: اوکراین به شدت به کمک های آمریکا وابسته شده است و چیزی برای مذاکره با روسیه ندارد

جناح‌های درون "ساختار سیاسی" ایالات متحده آمریکا، ظاهرا امیدوارند که تاخیر در ارائه آخرین بسته کمکی به اوکراین ممکن است کی یف را وادار کند که برای صلح تلاش کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، پروفسور رادنی شکسپیر، مفسر سیاسی مشهور و اقتصاددان در مقاله ای می نویسد که در صورت توقف کمک‌های مالی ایالات متحده آمریکا به رژیم کی‌یف، احتمالاً این اقدام منجر به فروپاشی سریع اوکراین می‌شود.
به گفته وی، جناح‌های درون "ساختار سیاسی" ایالات متحده آمریکا، ظاهرا امیدوارند که تاخیر در ارائه آخرین بسته کمکی به اوکراین ممکن است کی یف را وادار کند که برای دستیابی به صلح تلاش کند، حتی اگر رهبری اوکراین "هیچ چیزی برای مذاکره با روسیه نداشته باشد. "
پیش از این نیویورک تایمز گزارش داده بود که جو‌ بایدن در دیدار با ولودیمیر زلنسکی گفت که او فرمان اجرایی برای اعطای بسته جدید ۲۰۰ میلیون دلاری کمک به اوکراین را امضا کرده است. از سوی دیگر، زلنسکی در کاخ سفید تصریح کرد که می خواهد از "دارایی های مسدود شده روسیه" که بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار است برای تقویت کشور اوکراین استفاده کند. با این حال، بسیاری از مقامات آمریکایی اعلام کردند که هرگونه اقدام برای استفاده از این دارایی ها، اعتماد به موسسات مالی غربی و آمریکایی را تضعیف می کند.
بحث و گفتگو