به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه فایننشال تایمز منتشر کرده است.
خبرنگاران این روزنامه مطلع شدند، در استانه عید کریسمس مسیحیان کاتولیک، مشکلات حمل و نقل با استفاده از این کانال های اصلی حمل و نقل به وجود آمد. در مورد کانال سوئز، تهدید ات ناشی از حملات حوثیهای یمن است و در مورد کانال پاناما، مشکلات در رابطه با خشکسالی است. به همین دلیل، این دو بزرگ ترین شریان های حمل و نقل ممکن است عملاً مسدود شوند.
طبق اطلاعات شرکت بریتانیایی MDS Transmodal، این مسیرهای حمل و نقل از اهمیت بالایی برای بازار جهانی برخوردار هستند. کارشناسان خاطرنشان کردند که در سه ماهه سوم، بیش از نیمی از ترافیک کانتینری به آمریکای شمالی از آسیا یا بالعکس باید از کانال سوئز یا پاناما عبور می کرد.
یک تاجر اروپایی که نامش اعلام نشده است در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز گفت که نرخ حمل و نقل ممکن است افزایش یابد. مدیرکل انستیتوی صادرات و تجارت بینالملل، مارکو فورجیونه، خاطرنشان کرد که اگر این وضعیت حل نشود، مشکلات حمل و نقل تا سال 2024 ادامه خواهد داشت.
پیش از این اطلاع حاصل شد که صادرات نفت روسیه به چین از طریق مسیر دریای شمال در سال جاری از 1.5 میلیون تن تجاوز نخواهد کرد. برنامه سال 2023 میلادی 2.5 میلیون تن بود که به این ترتیب در رسیدن به آن توفیق حاصل نشده است.