آمریکا با فروش 100 میلیون دلار گلوله تانک به اسرائیل موافقت کرد

وزارت امور خارجه آمریکا با فروش احتمالی گلوله و تجهیزات تانک به اسرائیل موافقت کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون گزارش داد، وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی گلوله و تجهیزات تانک به اسرائیل را به قیمت 106.5 میلیون دلار تایید کرده است.
در این بیانیه آمده است: "وزارت امور خارجه فروش احتمالی گلوله‌های 120 میلی‌متری M830A1 و تجهیزات مربوطه را به ارزش 106.5 میلیون دلار به دولت اسرائیل تأیید کرده است."
مشخص شده است که خود تل آویو تقریباً 14 هزار از این مهمات را درخواست کرده است.
روز قبل، رسانه ها گزارش دادند که دولت جو بایدن از کنگره درخواست کرده است تا مجوز فروش 45 هزار گلوله برای تانک های مرکاوا اسرائیل را صادر کند که در حمله به حماس در نوار غزه استفاده خواهد شد. این درخواست از کنگره به دلیل افزایش نگرانی ها در مورد استفاده از تسلیحات آمریکایی در درگیری که در آن هزاران غیرنظامی کشته شده اند، مطرح شده است.
همزمان، در اوایل دسامبر، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات نوشت که ایالات متحده از 7 اکتبر تقریباً 15 هزار بمب انفجاری برای سنگرها و همچنین 57 هزار گلوله توپ را به اسرائیل رسانده است.
بلینکن با وزرای خارجه کشورهای اسلامی درباره رویدادهای نوار غزه گفتگو کرد
روز قبل، ایالات متحده پیش نویس قطعنامه امارات متحده عربی که خواستار آتش بس فوری در نوار غزه بود را وتو کرد. این سند همچنین شامل درخواست آزادی فوری و بدون پیش شرط همه گروگان ها و همچنین تضمین دسترسی بشردوستانه بود. انگلیس نیز از رای دادن خودداری کرد. 13 عضو باقیمانده شورای امنیت سازمان ملل متحد از این قطعنامه حمایت کردند.
بحث و گفتگو