پاسخ سفیر روسیه به اظهارات بایدن درباره درگیری مستقیم روسیه و آمریکا

آناتولی آنتونوف، سفیر آمریکا در پایتخت آمریکا اعلام کرد واشنگتن ارتباط خود را با واقعیت از دست داده است و درباره احتمال درگیری مستقیم بین ارتش روسیه و آمریکا صحبت می کند؛ چنین لفاظی هایی برای یک قدرت هسته ای غیرقابل قبول است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ابراز اطمینان کرده بود که روسیه پس از پیروزی در اوکراین به کشورهای ناتو حمله خواهد کرد. جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید، احتمال مشارکت ارتش آمریکا در رویارویی با نیروهای روسیه را در صورت پیروزی در منطقه اجرای عملیات ویژه نظامی در اوکراین ، بسیار زیاد خواند.
آنتونوف در پاسخ گفت: "این گونه "داستان‌های وحشتناک" برای توجیه هزینه‌های افسانه‌ای برای "مهار" فدراسیون روسیه در برابر مالیات‌دهندگان و نیروهای سیاسی هوشیار، ساخته شده است.
وی خاطرنشان کرد ایالات متحده: در تلاش برای "ریختن نفت" به آتش جنگ اوکراین "از طریق نیابتی"، "به طور کامل ارتباط خود را با واقعیت از دست داده است و به راحتی احتمال درگیری مستقیم بین نیروهای مسلح کشورهایمان را مورد بحث قرار می دهد." . این دیپلمات تاکید کرد: این نوع لفاظی های تحریک آمیز برای یک قدرت هسته ای مسئول غیرقابل قبول است.
کاخ سفید: احتمال رویارویی نیروهای مسلح آمریکا و روسیه زیاد است
سفیر واشنگتن و "مجتمع صنایع نظامی سیری ناپذیر" آمریکا را ذینفعان مستقیم خونریزی در اوکراین خواند. وی خاطرنشان کرد که بسته کمکی دیگر ایالات متحده برای "نئونازی های دیوانه در کی یف" این نکته را ثابت می کند.
آنتونوف از مقامات آمریکایی خواست تا "به خود بیایند و از ایجاد هرج و مرج در سراسر جهان برای نجات هژمونی ایالات متحده را از زوال دست بردارند.
روسیه بارها تاکید کرده است که تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای ناتو نیست، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع مسکو خطرناک باشد ، نادیده نخواهد گرفت. در عین حال، روسیه همچنان برای گفت‌وگو آماده است ، اما بر مبنای برابر، و غرب باید خط مشی نظامی‌سازی اروپا را کنار بگذارد.
بحث و گفتگو