رسانه: ایالات آمریکا میلیاردها دلار به دلیل حمایت از اوکراین دریافت کردند

نشریه آمریکایی می نویسد، برخی از ایالت های آمریکا سود قابل توجهی از کمک های نظامی به اوکراین دریافت کرده اند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، نشریه رویترز می‌گوید: "دولت بایدن اطلاعاتی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد ایالت ها از میلیاردها دلار صرف تسلیح اوکراین در تلاش برای جلب حمایت بیشتر جمهوری‌خواهانی که مخالف کمک به کی‌یف بودند، سود برده‌اند."
این مطلب اشاره می کند که مقادیر قابل توجهی به ویژه توسط پنسیلوانیا، آریزونا و تگزاس دریافت شده است.
ایالت پنسیلوانیا بیشترین درآمد را به مبلغ 2.364 میلیارد دلار دریافت کرد. طبق اسناد، این ایالت سرمایه گذاری های قابل توجهی در ساخت سلاح و مهمات دریافت کرد. ایالت آریزونا به دلیل حمایت ایالات متحده از کی یف، سود 2.196 دلار را دریافت کرد. نویسنده مقاله می نویسد: "ایالت تگزاس حدود 1.45 میلیارد دلار برای تأمین مالی تولید گلوله های 155 میلی متری و سایر سلاح ها دریافت کرد".
او معتقد است که از این طریق، کاخ سفید در تلاش است تا هنگام تخصیص کمک های جدید به اوکراین، حمایت بیشتری از جمهوری خواهان به دست آورد.
با این حال، این مقاله اشاره می کند که رای به حمایت بیشتر از کی یف با مسیر بسیار دشواری روبرو است.
رسانه های غربی می نویسند که ایالات متحده و اتحادیه اروپا از درگیری اوکراین خسته شده اند و حمایت از رژیم زلنسکی در حال ضعیف شدن است. به گزارش NBC، مقامات آمریکایی و اروپایی در حال حاضر با مقامات کی یف در مورد پیامدهای احتمالی مذاکرات صلح با روسیه، از جمله آنچه که اوکراین ممکن است برای دستیابی به توافق مجبور به کنار گذاشتن شود، گفتگو می کنند.
بحث و گفتگو