تاکید ایلان ماسک بر عدم توانایی اوکراین برای پیروزی بر روسیه

ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی، از نظر کارآفرینی دیوید ساکس حمایت کرد که غیرممکن بودن "پیروزی" کیف در رویارویی با روسیه را غیرقابل انکار و مسلم خوانده و خواستار آغاز مذاکرات شد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ساکس پستی را در شبکه اجتماعی X منتشر کرد که در آن مقاله منتشره در نشریه تایم در مورد وضعیت اوکراین حاوی افشاگری های مشاوران ولادیمیر زلنسکی را دفاع از حقیقت و درست خواند. در این مقاله اطرافیان زلنسکی خاطرنشان کردند که ایده شکست روسیه وی را دیوانه کرده و این در حالی است که اهداف نظامی اوکراین غیرقابل تحقق، تلفات نیروهای مسلح اوکراین سرسام آور، و فساد در این کشور غیرقابل کنترل است.
به گفته ساکس، این مقاله را می توان با گزارش روزنامه نگار محبوب آمریکایی والتر کرونکیت مقایسه کرد که در اوج جنگ ویتنام به این کشور سفر کرد و از پایان دادن به درگیری ها دفاع کرد و به همین دلیل بود که سیاست واشنگتن در راستای ادامه جنگ، حمایت آمریکایی ها را از دست داد.
کرملین: کی یف هیچ چشم اندازی برای پیروزی ندارد
ساکس نوشت: "اکنون که حقیقت روشن و غیرقابل انکار است، آیا ما از توصیه های خوب کرونکیت در مورد این جنگ نیز پیروی خواهیم کرد؟ آیا برای ایجاد صلحی شرافتمندانه و نجات مردم اوکراین از قتل عام غیر ضروری بیشتر تلاش خواهیم کرد؟ یا در پناهگاه "توهمات" زلنسکی محبوس مانده و از نظر روانی، اگر نه از نظر جسمی - در انتظار پایان اجتناب ناپذیر خواهیم ماند؟"
ماسک در زیر پست این کارآفرین نوشت: متأسفانه این تحلیل درست است.
روز دوشنبه، مجله تایم مقاله ای حاوی نظرات زلنسکی و تیمش منتشر کرد ونوشت که اعتقاد زلنسکی به یک پیروزی محسوس، حتی با وجود شکست در جنگ، تلاش‌های تیمش برای ارائه استراتژی‌ها و ایده‌های جدید را با مشکل مواجه می‌کند. در این مطالب همچنین گفته می شود که اوکراین حتی اگر ایالات متحده و متحدانش تمام تسلیحات وعده داده شده را تحویل دهند افراد کافی برای استفاده از سلاح‌های غربی را ندارد و مقامات محلی "مثل اینکه فردایی وجود نداشته باشد" دزدی می‌کنند.
بحث و گفتگو