به اصرار روسیه، امریکا نام ایران را از قطعنامه خاورمیانه سازمان ملل حذف کرد

ایالات متحده به اصرار و پافشاری روسیه، نام ایران را از پیش نویس قطعنامه سازمان ملل در خصوص خاورمیانه حذف کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، فاکس نیوز با استناد به کپی اسنادی که در اختیار دارد و بیانیه نماینده هیئت آمریکایی در خاورمیانه اطلاع داد، واشنگتن نام ایران را از آخرین پیش نویس قطعنامه آمریکا در سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت خاورمیانه حذف کرد، زیرا روسیه بر آن اصرار داشت.
یکی از نمایندگان هیات آمریکا در سازمان ملل به این شبکه تلویزیونی گفت: "در خصوص قطعنامه سازمان ملل، هیئت دائمی روسیه (در سازمان ملل متحد) در نیویورک بر حذف ارجاعات به ایران اصرار داشت.
بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی، اولین پیش نویس قطعنامه آمریکا شامل این عبارت بود: "ایران باید صادرات انواع تسلیحات و محصولات نظامی مربوط به آن را به گروه های مسلح و گروه های تروریستی از جمله حماس که صلح و امنیت در سراسر منطقه را تهدید می کنند، متوقف کند.
با این حال، آخرین نسخه این سند، همانطور که توسط شبکه تلویزیونی گزارش شده، هیچ اشاره ای به ایران ندارد. همان‌طور که اشاره شد، این متن از کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهد تا "تلاش‌ها برای توقف تأمین مالی تروریسم" را تشدید کنند، از جمله "با محدود کردن بودجه حماس از طریق مقامات مربوطه در سطح ملی"، مطابق با قوانین بین‌المللی و امنیت سازمان ملل مصوبه شورا در سال 2019.
هیئت دائمی برزیل که ریاست شورای امنیت را برعهده دارد، پیشتر اعلام کرده بود که رای گیری درباره قطعنامه های آمریکا و روسیه در شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع پیرامون اسرائیل و غزه روز چهارشنبه ساعت 22:00 به وقت مسکو برگزار می شود.
بحث و گفتگو