شرودر: آمریکا، اوکراین را از ورود به مذاکرات صلح با روسیه منع کرده است

صدراعظم سابق آلمان گفت، ایالات متحده سال گذشته به اوکراین اجازه نداد مذاکرات صلح با روسیه را ادامه دهد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، "گرهارد شرودر" در مصاحبه با برلینر سایتونگ گفت:" در مذاکرات صلح مارس 2022 در استانبول با رستم عمروف، اوکراینی‌ها با صلح موافقت نکردند زیرا اجازه نداشتند".
به گفته وی، در ابتدا اوکراینی ها مجبور شدند تمام موضوعات مربوط به مذاکرات را با واشنگتن در میان بگذارند. صدراعظم سابق آلمان خاطرنشان کرد که در آن زمان کی یف آماده بود تا از عضویت در ناتو چشم پوشی کند و در مورد کریمه صحبت کند.
شرودر افزود: "اما در نهایت هیچ اتفاقی نیفتاد. تصور من: هیچ چیز نمی توانست اتفاق بیفتد زیرا همه چیز دیگر در واشنگتن تصمیم گرفته شد. این مرگبار بود."
این سیاستمدار خاطرنشان کرد، علاوه بر این، دیپلمات های اروپایی شکست خوردند. در نتیجه، روسیه اکنون با چین ارتباط نزدیک تری خواهد داشت که غرب نباید اجازه می داد.
همانطور که ولادیمیر پوتین تاکید کرد، مسکو به دنبال گسترش و ادامه درگیری اوکراین نیست، بلکه به دنبال پایان دادن به آن است. در عین حال، کشورهای غربی مدام در مورد لزوم ادامه خصومت ها، افزایش تدارکات تسلیحاتی و آموزش سربازان نیروهای مسلح اوکراین در خاک خود صحبت می کنند. رهبر روسیه خاطرنشان کرد که اگر اوکراین می خواهد گفت و گو را آغاز کند، باید فرمان منع مذاکرات را لغو کند.
کرملین خاطرنشان کرد که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت در اوکراین به سمت مسالمت آمیز وجود ندارد؛ اولویت مطلق روسیه همچنان دستیابی به اهداف عملیات ویژه نظامی است که در حال حاضر تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است.
بحث و گفتگو