معاون وزیر نفت ایران به اسپوتنیک: تنش های ژئوپلتیکی فعلی منجر به افزایش قیمت نفت می شود + ویدئو

احمد اسدزاده، معاون وزیر نفت ایران در مصاحبه با خبرنگار اسپوتنیک در حاشیه همایش هفته انرژی روسیه ۲۰۲۳ اعلام کرد بحرانی که در خاورمیانه بوجود آمده و مسبب آن نیز رژیم صهیونسیتی است، شلیکی به پای خود و همپیمانانش در منطقه است و این تنش های ژئوپلتیکی منجر به افزایش قیمت نفت می شود و به ضرر کشورهای وارد کننده نفت و انرژی است.
Sputnik
وی در این مصاحبه اسپوتنیک در حاشیه همایش هفته انرژی روسیه ۲۰۲۳ افزود همکاری کشورهای بزرگی مثل ایران و روسیه قطعا موجب صلح و ثبات منطقه خواهد بود.
احمد اسدزاده خاطرنشان کرد: شاهد بودیم که طی هفته های گذشته قیمت نفت 10 دلار کاهش پیدا کرد و پس از آغاز این تنش ها قیمت نفت 3 دلار افزایش پیدا کرد که این نوسانات قطعا به ضرر بازار است و همکاریهای کشورهای اوپک پلاس می تواند به ثبات بازار کمک کند.
دنیا باید به سمت سیاست زدایی از بازارهای انرژی برود و این به نفع دنیا نیست و تجارت انرژی از سیاسی بازی ها مصون بماند.
در خصوص بحث های اقلیمی، نکته اصلی اینست که سیاست های که در مورد بحث گذار انرژی در حوزه اقلیم مطرح می شود، نمی تواند بی تفاوت به بحث توسعه پایدار باشد و به شرایط میلیون ها انسان ها که در کشورهای فقیر که نیازمند به انرژی های فسیلی هستند، بی توجهی کند.
قطعا گذار انرژی باید در کنار امنیت انرژی دیده شود و نمی شود با به صورت ضربتی و جهشی انرژی فسیلی را کنار بگذاریم.
گذار انرژی باید منطقی عادلانه و طی یک مراحل تدریجی دنبال شود و کشورهای پیشرفته و توسعه یافته باید به تعهدات خودشون در حوزه اقلیم عمل کنند و نمی شود که یک کشور تولید کربن داشته باشد و تولید آلودگی داشته باشد.
بحث و گفتگو