رئیسی: ایران و عربستان باید به عنوان دو بازیگر کلیدی از ملت فلسطین حمایت کنند

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در مکالمه تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفت: ایران و عربستان در مقطع حساس کنونی باید به عنوان دو بازیگر کلیدی از ملت مسلمان و مظلوم فلسطین حمایت کنند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وی خاطرنشان ساخت: تردیدی نیست که جنایات اخیر صهیونیست‌ها با چراغ سبز حامیان این رژیم انجام می‌شود، اما این اقدامات نه تنها آنها را به اهداف‌شان نمی‌رساند، بلکه باعث گسترش و تشدید ناامنی در منطقه و جهان خواهد شد.
ولیعهد پادشاهی عربستان سعودی نیز گفت: آنچه نسبت به تضییع حقوق فلسطینیان در حال رخ دادن است، می‌تواند منجر به تشدید و توسعه ناامنی به سایر مناطق جهان از جمله کشورهای غربی شود.
اولین تماس تلفنی رئیس جمهور ایران و ولیعهد عربستان درباره فلسطین
امروز همه و از جمله کشورهای غربی به خوبی دریافته‌اند که عدم حل و فصل مسئله فلسطین می‌تواند مشکلات زیادی برای خودشان ایجاد کند.
صبح روز 7 اکتبر 2023 میلادی (شنبه) اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک به سوی این کشور شلیک شده است. علاوه بر این، رزمندگان حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه گذشته از آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. به دنبال ارتش اسرائیل نیز آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه را اعلام کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. درگیری ها در کرانه باختری نیز رخ می دهد. میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: روسیه از اسرائیل و فلسطین می خواهد آتش بس را اعلام کنند و به پشت میز مذاکره بازگردند.
بحث و گفتگو