اظهار نظر زاخارووا پیرامون تشدید تنش بین اسرائیل و فلسطین

نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه پیرامون تشدید تنش بین فلسطین و اسرائیل اظهار نظر کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو از طرف های فلسطینی و اسرائیلی می خواهد که فورا آتش بس برقرار کنند.
نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو جدی ترین نگرانی خود را از وخامت شدید اوضاع در منطقه درگیری بین فلسطین و اسرائیل ابراز می کند. در این راستا، ما مواضع اصولی و ثابت خود را تأیید می کنیم که این مناقشه که 75 سال طول کشیده است، راه حل قهرآمیز ندارد و می تواند منحصراً از راه های سیاسی و دیپلماتیک و از طریق ایجاد یک روند مذاکره تمام عیار حل و فصل شود. یک مبنای حقوقی بین المللی شناخته شده، ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی، که در صلح و امنیت با اسرائیل زندگی می کند.
وزیر امنیت ملی اسرائیل در این کشور حالت فوق العاده اعلام کرد
وی تصریح کرد: ما تشدید تنش گسترده وضعیت کنونی را به عنوان یکی دیگر از مظاهر بسیار خطرناک دور باطل خشونت می دانیم که پیامد مستقیم عدم پایبندی مزمن به قطعنامه های مربوطه سازمان ملل و شورای امنیت آن و ممانعت واقعی غرب از کار " گروهه چهار" میانجیگر بین المللی خاورمیانه متشکل از روسیه، ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است.
زاخارووا تاکید کرد: ما از طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی می‌ خواهیم آتش‌بس فوری برقرار کنند، از خشونت دست بردارند، خویشتنداری لازم اعمال کنند و یک روند مذاکره با کمک جامعه بین‌المللی را با هدف برقراری صلحی جامع، پایدار و مورد انتظار در خاورمیانه ایجاد کنند.
بحث و گفتگو