وزارت خارجه انگلیس از اظهار نظر درباره حمله موشک های "سایه طوفان" به شهر سواستوپل خودداری کرد

طارق احمد، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در گفتگو با اسپوتنیک، حمله رژیم کی یف به بندر سواستوپل با موشک های انگلیسی سایه طوفان (Storm Shadow) را تایید نکرد.
Sputnik
او پس از درخواست اسپوتنیک برای اظهار نظر در مورد خبر استفاده از موشک های سایه طوفان برای حمله به سواستوپل گفت: " اوکراین همانند هر کشور مستقل، حق دفاع از خود را دارد و انگلیس از اوکراین مستقل حمایت می کند."
با این حال احمد به درخواست تایید استفاده از این نوع موشک پاسخ نداد.
حمله به مقر ناوگان روسیه در دریای سیاه روز جمعه توسط میخائیل رازوژایف فرماندار سواستوپل اعلام شد. وزارت دفاع روسیه تصریح کرد، ساختمان تاریخی این ستاد آسیب دیده و نیروهای پدافند هوایی پنج فروند موشک را سرنگون کردند. یک سرباز روسیه مفقود شده است.
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حمله موشکی به مقر ناوگان دریای سیاه در سواستوپل
شبکه تلویزیونی اسکای نیوز به نقل از یک منبع در نیروهای مسلح اوکراین گزارش داد که برای این حمله از موشک های انگلیسیی سایه طوفان استفاده شده است.
فرمانده نیروی هوایی نیروهای مسلح اوکراین، نیکولای اولشچوک، در واقع اعتراف کرد که اوکراین به سواستوپل حمله کرده است. او در کانال تلگرامی خود نوشت که از خلبانان تشکر می کند.
انگلیس و فرانسه در چارچوب کمک های نظامی غرب، موشک های سایه طوفان را به کیف می رسانند. این موشک ها به طور مشترک توسط فرانسه و انگلیس (در فرانسه SCALPنامیده شده و توسط شرکت MBDA تولید می شود) ساخته شده است. لندن از تحویل موشک های کروز Storm Shadow (محدوده انهدام از 250 تا 560 کیلومتر بسته به اصلاح) به کی یف در 11 مه سال جاری خبر داد.
بحث و گفتگو