واکنش مسکو به شکایت کی یف به سازمان تجارت جهانی

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در رابطه با شکایت کی یف به سازمان تجارت جهانی، وضعیت حول موضوع غلات اوکراین را "هیاهوی بی پایان" کشورهای غربی و انحصارات تحت کنترل آنها در بخش کشاورزی و صنعتی خواند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، وزارت اقتصاد اوکراین اعلام کرده بود که کی یف به دلیل ممنوعیت واردات محصولات اوکراینی، شکایت هایی را علیه لهستان، مجارستان و اسلواکی در سازمان تجارت جهانی (WTO) ثبت کرده است.
ماریا زاخارووا روز دوشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت:" و همه آنها با هم - رژیم کی یف، اتحادیه اروپا، ناتو - آگاه هستند که بلینکن اخیراً دوباره از مشکل گرسنگی در جهان "نگران" شده بود و او چیزی بهتر از سرزنش روسیه برای همه چیز پیدا نکرد؟ کل این بازی در مورد غلات اوکراین بدتر از هرگونه شوخی است.
زاخارووا افزود:" اینها چه نوع دسیسه هایی است؟ این هیاهوی بی پایان دولت های غربی و انحصارات آنها در بخش کشاورزی چیست که منجر به بازی در بازار مواد غذایی می شود؟ جهان از بازی های غرب در مورد امنیت غذایی که در حال تبدیل شدن به بلایای جهانی، ویرانی مزارع و تبانی در بورس می باشد، خسته شده است".
در 15 سپتامبر، کمیسیون اروپا تصمیم گرفت محدودیت‌های واردات چهار نوع محصولات کشاورزی اوکراین را به چندین کشور مرزی اتحادیه اروپا تمدید نکند، اما کی یف را موظف کرد اقدامات کنترل صادرات را اعمال کند. پس از این، مقامات اسلواکی، مجارستان و لهستان اعلام کردند که این ممنوعیت را به صورت یکجانبه تمدید می کنند. به ویژه، مجارستان این ممنوعیت را به صورت ملی تمدید کرد؛ 24 محصول در فهرست واردات ممنوع قرار گرفتند. علاوه بر غلات، این لیست شامل انواع مختلف گوشت، مرغ، تخم مرغ، عسل، سبزیجات و شراب بود.
بحث و گفتگو