چندرسانه ای

نکات مهم بیانیه وزیرخارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی نشست بریکس + فیلم

لاوروف، وزیر خارجه روسیه: همه شرکت‌کنندگان توافق دارند که نام بریکس پس از ورود کشورهای جدید تغییر نکند، این موضوع تداوم گروه را تایید خواهد کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک،لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی نشست بریکس گفت: دلیل رشد انفجاری بریکس، درک کشورها از علل اساسی فرآیندهایی است که تعهد مطلق غرب به حفظ هژمونی به هر قیمتی را آشکار کرده است.
رئیس وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هدف ایالات متحده نه تنها مجازات فدراسیون روسیه از طریق رژیم اوکراین، بلکه حذف هرگونه مخالف است.
سرگئی لاوروف کنفرانس مطبوعاتی پس از نتایج اجلاس پانزدهم بریکس در آفریقای جنوبی طی بیانیه ای اعلام کرد: اکنون صحبتی در مورد ارز واحد بریکس نیست، راه های تسویه حساب مستقل از غرب مطرح است.
بحث گسترش بریکس بدون مشکل نبود، اما همه بر پذیرش اعضای جدید متمرکز بودند.
معیارهای گسترش بریکس وزن، اقتدار، اهمیت کشور و موقعیت آن در عرصه بین المللی را در نظر گرفته است.
وزرای دارایی بریکس برای اجلاس بعدی در کازان گروهی را در مورد تشکیل یک سیستم پرداخت جایگزین تشکیل خواهند داد.
دلیل رشد "انفجاری" بریکس در درک کشورهای جهان از فرآیندهای زمانی است که غرب می خواهد هژمونی خود را حفظ کند.

لاوروف استراتژی آمریکا در قبال آفریقا که در آن به کشورهای این قاره گفته می شود که کدام شرکا را انتخاب کنند را توهین آمیز خواند و گفت که همه کشورهای بریکس طرفدار حفظ این نام هستند، و کشورهایی که به آن پیوستند نام دیگری پیشنهاد نکردند.

لاوروف افزود: با پیوستن ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به بریکس، انرژی "درخشش" میکند .

بریکس یک سازمان بین المللی متشکل از پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی است. این سازمان در ژوئن 2006 در چارچوب مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با مشارکت وزرای اقتصاد برزیل، روسیه، هند و چین تاسیس شد و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست.
اساساً روابط دوجانبه بین کشورهای بریکس بر مبنای عدم مداخله، برابری و سود متقابل بنا شده است. علاوه بر اجلاس سران این کشورها ، جلساتی در سطح وزیران خارجه، وزیران دارایی و غیره برگزار می شود. از سال 2009، کشورهای بریکس هر سال اجلاس های سران خود را برگزار می کنند.
سخنرانی پوتین در روز پایانی اجلاس سران بریکس + ویدئو
اجلاس بریکس با حضور رهبران چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی در ژوهانسبورگ 22 تا 24 آگوست برگزار می شود و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه نماینده روسیه است . پوتین از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست شرکت می کند.
بحث و گفتگو