عملیات ویژه روسیه در اوکراین

سرنگون پهپادهای اوکراینی در استان های کالوگا و بریانسک روسیه

وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که ارتش روسیه تلاش دیشب کی یف را برای سازماندهی حملات تروریستی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را خنثی کرد و دو پهپاد توسط پدافند هوایی در استان بریانسک و یکی دیگر در استان کالوگا منهدم شدند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: "دیشب تلاش رژیم کی یف برای انجام حملات تروریستی با هواپیماهای بدون سرنشین از نوع هواپیما خنثی شد. دو پهپاد توسط پدافند هوایی بر فراز استان بریانسک و یکی دیگر در استان کالوگا کشف و منهدم شدند".
ولادیسلاو شاپشا فرماندار کالوگا در کانال تلگرامی خود تصریح کرد، یکی از پهپادها در قلمرو منطقه کوزلسکی منهدم شد. هیچکس آسیب ندید و به زیرساخت ها خسارت وارد نشد.
ثبت پرواز دو پهپاد جاسوسی در کریمه
نیروهای مسلح اوکراین اخیراً به طور منظم در تلاش برای حمله به مسکو با کمک هواپیماهای بدون سرنشین بوده اند. از جمله بتازگی اوکراین با سه پهپاد به تاسیساتی در مسکو حمله کرد: دو فروند از آنها را نیروهای پدافند هوایی در مناطق موژایسک و خیمکی در حومه مسکو سرنگون کردند و یک پهپاد دیگربا استفاده از وسایل جنگ الکترونیک سرکوب شده و در مجموعه "ماسکوا سیتی" سقوط کرد که در نتیجه یکی از برج های در حال ساخت این مجموعه آسیب دید.
این حمله تلفات جانی نداشت.
بحث و گفتگو