آمریکا به این فکر خواهد کرد که چگونه در جهان رفتار کند

پروفسور گوسف، دکترای علوم سیاسی: بریکس گسترش خواهد یافت، هژمونی ایالات متحده پایان خواهد یافت.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، رهبران کشورهای بریکس با دعوت از شش کشور جدید به این انجمن موافقت کردند.
دکترای علوم سیاسی، پروفسور الکساندر گوسف در مصاحبه با اسپوتنیک، این تصمیم را نقطه عطفی خواند. سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی که در نشستی در ژوهانسبورگ صحبت می کرد، گفت: از سال 2024، شش کشور جدید به بریکس خواهند پیوست: آرژانتین، مصر، ایران، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و اتیوپی، رهبران کشورهای عضو در این مورد توافق کردند.
وی گفت: تصمیم گرفته ایم از آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات دعوت کنیم تا به اعضای کامل بریکس تبدیل شوند.
رامافوزا خاطرنشان کرد که پذیرش اعضای جدید در بریکس "مرحله اول روند گسترش است و مراحل دیگری نیز به دنبال خواهد داشت."
چندرسانه ای
نکات مهم بیانیه وزیرخارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی نشست بریکس + فیلم
به طور رسمی، 23 کشور برای پیوستن به بریکس درخواست داده اند و چندین کشور دیگر نیز در سطح غیر رسمی ابراز علاقه کرده اند.
پروفسور الکساندر گوسف در مورد این تصمیم اظهار نظر کرد و گفت: باید در نظر داشت که برجام بزرگترین سازمان بین المللی سیستم است، ورود اجزای جدید به هر سیستمی منجر به عدم تعادل خاصی می شود، حتی اگر موقتی باشد.
از دیدگاه سیاسی، گسترش برجام البته، یک رویداد برجسته، زیرا گواه چندقطبی بودن است، در مورد ماهیت چند بردار انجمن، بریکس در حال به دست آوردن خطوط کلی بزرگترین سازمان بین المللی است، و نمیگوییم که بریکس در حال رقابت با سازمان ملل متحد، G20، ASEAN و دیگران است.
الکساندر گوسف گفت: در چه نشست یا اجلاس، آنها همیشه در مورد "تهدیدهای شماره یک"، "دولت های سرکش" و غیره صحبت می کنند اما این انجمن(بریکس) تمایلی به اقدام در رابطه با سایر کشورها ندارد، که اساساً مهم است
او معتقد است که تمایل بسیاری از کشورهای جهان برای عضویت در بریکس یک سیگنال قطعی برای ایالات متحده است.
بریکس میگوید که ما در ما در جنگ با غرب نیستیم. اما از آنجایی که ایالات متحده دائماً سلطه خود را اعلام می کند، انحصار خود را در رابطه با سایر کشورها اعلام می کند، بریکس گسترش خواهد یافت و این به پایان هژمونی ایالات متحده و اکنون ایالات متحده کمک می کند.
او در پایان افزود: حالا آمریکا باید فکر کند که چگونه در دنیا رهبری کند.
بحث و گفتگو