به گزارش اسپوتنیک،یک شبکه تلوزیونی فرانسوی روز شنبه با استناد به داده های موسسه ملی آمار فرانسه گزارش داد که حجم محصولات غذایی خریداری شده در میان مصرف کنندگان در فرانسه به دلیل افزایش قیمت ها به میزان 11.4 درصد در یک سال و نیم کاهش یافته است.
این کانال گزارش می دهد: "از پایان سال 2021 تا امروز، خرید غذای فرانسوی 11.4 درصد کاهش یافته است، که از سال 1980 هرگز اتفاق نیفتاده است،
خاطرنشان می شود که در این آمار هم تعداد محصولات خریداری شده و هم طیف محصولات خریداری شده در نظر گرفته شده است. این کانال میگوید: "به دلیل تورم، فرانسویها عادتهای مصرف کردن خود را تغییر دادهاند: جهتگیری مجدد به سمت تخفیفها، کاهش قیمتها و برندهای خردهفروشی وجود دارد.
موسسه ملی آمار فرانسه گزارش داد که افزایش قیمت مواد غذایی، اگرچه در ماه جولای از نظر سالانه نسبت به ژوئن کمتر بود، اما همچنان در مورد گوشت، شیر، غلات، پنیر و تخم مرغ و روغن نباتی قابل توجه است.
در اواخر ژوئن، برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، به فرانسوی ها هشدار داد که تورم به سطح قبل از کووید باز نخواهد گشت. او این را با سیر اقتصادی به سمت ملی شدن تعدادی از صنایع کلیدی و همچنین با اقداماتی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی توضیح داد.
این در حالی است که بر اساس پیش بینی های بانک مرکزی فرانسه، پس از پیک تورم در نیمه اول سال، به تدریج کاهش یافته و تا پایان سال آینده به حدود 2 درصد خواهد رسید.