عملیات ویژه روسیه در اوکراین

افزایش قربانیان در بین غیرنظامیان با مهمات خوشه‌ای اوکراین

کی‌یف به طور هدفمند تعداد قربانیان در میان غیرنظامیان افزایش می دهد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، کی‌یف با استفاده از مهمات خوشه ای تعداد تلفات غیرنظامیان را افزایش می دهد.
دنیس پوشیلین، ریاست جمهوی خلق دونتسک، اعلام کرد که تعداد تلفات غیرنظامیان ناشی از گلوله باران اوکراینی در قلمرو جمهوری دموکراتیک خلق چین در شرایط استفاده از مهمات خوشه ای توسط کی یف در حال افزایش است.
وی در ادامه افزود: "متأسفانه این یک مورد مجزا نیست، با توجه به استفاده از مهمات خوشه ای، تعداد تلفات غیرنظامیان نیز رو به افزایش است. دشمن این کار را هدفمند انجام می دهد و سعی میکند سیستم پدافند هوایی ما را با اهداف اضافی مشغول کند و شاید هم تلاش می کند اینکار را بکند و در تعدادی از موارد، با توجه به گلوله باران گسترده، گاهی اوقات نتیجه می دهد".
گفتنی است، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در 7 ژوئیه تصمیم خود را برای آغاز تحویل مهمات خوشه ای به رژیم کی یف اعلام کرد. ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که چنین تدارکاتی غیرنظامیان را به خطر می اندازد و هدف آن طولانی شدن بحران است.
تأیید تحویل مهمات خوشه ای به اوکراین از سوی آمریکا
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
در 24 فوریه، چین یک طرح 12 ماده ای برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین ارائه کرد. پیشنهادات اصلی پکن از سرگیری مذاکرات صلح و توقف درگیری ها بود. چین از طرفین خواست تا به حاکمیت همه کشورها با رعایت منشور سازمان ملل احترام بگذارند و ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند.
بحث و گفتگو