قانون اساسی نیجر به حال تعلیق درآمد

"شورای ملی حفاظت از میهن" قانون اساسی نیجر را به حالت تعلیق درآورد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، رسانه های محلی نیجر به نقل از بیانیه شورشیان گزارش دادند که قانون اساسی 2010 نیجر به حالت تعلیق درآمد، رئیس شورشی "شورای ملی حفاظت از میهن" اختیارات رئیس دولت را که نماینده نیجر در خارج از کشور خواهد بود، بر عهده گرفت.
پورتال اینترنتی "اکتو نیجر" گزارش می دهد: قانون اساسی 25 نوامبر 2010 و همچنین کلیه نهادهای مرتبط را به حالت تعلیق درآمده است. "شورای ملی حفاظت از میهن" به طور موقت وظایف قوای مجریه و مقننه را به عهده می گیرد. رئیس شورا وظایف و اختیارات رئیس دولت و نماینده نیجر در سطح بین المللی را بر عهده می گیرد.
خاطرنشان می شود که ترکیب اعضای شورا با تصمیم رئیس شورشیان تعیین می شود.
فرمانده گارد ریاست جمهوری، ژنرال تیچیانی، روز جمعه به عنوان رئیس "شورای ملی حفاظت از میهن" که توسط کودتاچیان تشکیل شده بود، در تلویزیون دولتی نیجر ظاهر شد.
پیشتر شورشیان نظامی از برکناری محمد بازوم از ریاست جمهوری این کشور و بسته شدن مرزهای جمهوری نیجر خبر داده بودند. در بیانیه ای که از تلویزیون ملی پخش شد، آنها مدعی شدند که حفظ جان نمایندگان دولت مخلوع را تضمین می کنند. آنها همچنین اعلام کردند که از ساعت 19:00 تا 5:00 به وقت محلی (از ساعت 21:00 تا 7:00 به وقت مسکو) در نیجر مقررات منع رفت و آمد در سراسر کشور برقرار شده است و کار همه موسسات در این کشور به حالت تعلیق درآمده است.
دفتر بازوم ادعا کرد که ارتش از شورشیان حمایت نمی کند، اما بعداً فرماندهی نیروهای مسلح با آنها اعلام همبستگی کرد. رئیس جمهور هنوز در محل اقامت خود نگهداری می شود. موسی فکی ماهامات، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا به ریانووستی گفت که بازوم خوب است و از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار است
بحث و گفتگو