رسانه: اوکراین ماهانه تا ده هزار پهپاد را در نبردها از دست می دهد

وزیر تحول دیجیتال و معاون نخست وزیر اوکراین گفت: "اوکراین هر ماه هزار پهپاد را در نبرد از دست می دهد". روزنامه واشنگتن پست می نویسد که بر اساس برخی گزارش ها، این تعداد می تواند به 10 هزار نفر برسد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، میخاییل فدوروف به روزنامه واشنگتن پست گفت: "اوکراین تخمین می زند که روسیه در حال نابودی حدود هزار هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی در ماه است. برآوردهای دیگر حاکی از سطح خسارات 10000 در ماه است."
فدوروف همچنین گفت که اوکراین دائماً در تلاش است تا پهپادهای خود را از جمله با وارد کردن فناوری‌های هوش مصنوعی مدرن سازی کند. با این حال، وی اذعان کرد که گسترش هوش مصنوعی در حوزه نظامی "تهدیدی برای آینده" است، اما به نظر او، کی یف اکنون باید امنیت خود را در اولویت قرار دهد.
علاوه بر این، این نشریه به نقل از منابع آگاه، اعلام کرد، اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل، علاقه مند به مشارکت بیشتر در تولید هواپیماهای بدون سرنشین در اوکراین است. او قبلاً در این زمینه به کی یف کمک کرده است، اما قصد دارد میلیون ها دلار بیشتر سرمایه گذاری کند.
این نشریه همچنین می گوید که وزارت دفاع اوکراین در حال انتقال فناوری های سرکوب سیگنال روسی به سازندگان هواپیماهای بدون سرنشین در کشورهای دیگر برای آزمایش محصولات آنها است. این روزنامه این فناوری را "یکی از پیشرفته ترین ابزارهای جنگ الکترونیک در جهان" می نامد.
بحث و گفتگو