بیانیه وزارت خارجه روسیه در خصوص حملات اوکراین به مسکو و کریمه

وزارت دفاع روسیه از تلاش هایی برای حمله به اهدافی در مسکو با استفاده از دو هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی خبر داد.
Sputnik
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، اوایل صبح روز 24 ژوئیه، تلاش هایی برای حمله به اهدافی در مسکو با استفاده از دو هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی صورت گرفت. همه آنها با جنگ الکترونیک سرکوب و سقوط کردند. تلفات جانی یا خسارت جدی نداشت. دو ساختمان غیر مسکونی آسیب دیدند.
در 24 ژوئیه، یک هواپیمای بدون سرنشین از نوع هلیکوپتر بدون مواد منفجره به قلمرو گورستان مرکزی منطقه زلنوگرادسکی مسکو سقوط کرد.
در شب 24 ژوئیه، تلاش رژیم کی‌یف برای حمله به تاسیساتی در کریمه با 17 پهپاد نیز خنثی شد. 14 پهپاد با استفاده از جنگ الکترونیکی سرکوب شدند، 11 فروند از آنها در دریای سیاه سقوط کردند، سه فروند دیگر در قلمرو شبه جزیره سقوط کردند.
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
اولین واکنش کرملین به حملات امروز پهپادهای اوکراین
اوکراین مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است. رئیس وزارت توسعه دیجیتال کشور، ام. فدوروف، علناً دخالت رژیم زلنسکی در آنها را تأیید کرد و گفت که کیف به چنین سورتی پروازها ادامه خواهد داد و تعداد آنها افزایش خواهد یافت.
وزارت خارجه روسیه در این بیانیه ذکر می کند: ما آنچه را که رخ داد، استفاده دیگری از روش های تروریستی توسط رهبری نظامی-سیاسی اوکراین، ارعاب مردم غیرنظامی می دانیم. این حملات هیچ معنای نظامی نداشت. ما این جنایت دیگر رژیم کی‌یف را به شدت محکوم می کنیم. ما از سازمان های بین المللی می خواهیم که ارزیابی مناسبی از آن ارائه کنند.
در پس اقدامات وقیحانه نئونازی های اوکراینی، تمرکز غرب بر تشدید بیشتر اوضاع است. کمیته تحقیقات روسیه پرونده های جنایی را در مورد حقایق ذکر شده باز کرد. همه مسئولین پیدا و مجازات خواهند شد.
طرف روسی این حق را برای خود محفوظ می دارد که اقدامات تلافی جویانه سختی انجام دهد.
بحث و گفتگو