در آمریکا گزارشی درباره سرقت تسلیحات غربی در اوکراین تهیه شده است

دفتر بازرس کل وزارت دفاع آمریکا سرقت تسلیحات و تجهیزاتی را که متحدان غربی در اختیار اوکراین قرار داده بودند، کشف کرده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، تاریخ این گزارش 6 اکتبر 2022 است و از فوریه تا سپتامبر را پوشش می دهد.
در این گزارش آمده است که در اواخر ژوئن 2022، طبق گزارش ها، یک گروه جنایتکار سازمان یافته با استفاده از اسناد جعلی به یک گردان داوطلب پیوست و سلاح هایی از جمله یک نارنجک انداز و یک مسلسل و همچنین بیش از 1000 گلوله را به سرقت برد. بر اساس این گزارش، این توطئه توسط سازمان های اطلاعاتی اوکراین کشف شده است.
در همان ماه، سرویس‌های امنیتی اوکراین یک توطئه جنایتکارانه توسط دلالان اسلحه را که سعی در فروش سلاح و مهمات دزدیده شده در جنوب این کشور داشتند، خنثی کردند. همزمان گروهی از مفسده جویان کشف شد که در پوشش نیروهای بشردوستانه جلیقه های ضد گلوله به ارزش 17000 دلار به سرقت بردند.
تأیید تحویل مهمات خوشه ای به اوکراین از سوی آمریکا
در آگوست 2022، سازمان‌های اطلاعاتی گروهی از افراد گردان داوطلب را کشف کردند که 60 تفنگ و تقریباً 1000 گلوله مهمات را سرقت کرده و آنها را "احتمالاً برای فروش در بازار سیاه" ذخیره کرده بودند.
پیشتر روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو ارسال . سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین گفت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند و این شرکت "شامل نه تنها با تامین تسلیحات، بلکه همچنین با آموزش پرسنل... در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" است.
بحث و گفتگو