اظهارات ولادیمیر پوتین در خصوص حمله تروریستی به پل کریمه

رئیس جمهور روسیه در جریان نشست بررسی عملیات تروریستی به پل کریمه اعلام کرد، به دلیل حملات تروریستی به پل کریمه یک کودک بی پدر و مادر شد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در جریان نشستی در خصوص عملیات تروریستی بامداد روز دوشنبه پل کریمه گفت:" بامداد امروز یک اقدام تروریستی دیگر روی پل کریمه انجام شد. در نتیجه این حمله غیرنظامیان کشته شدند. کودکی مجروح شد و پدر و مادر خود را از دست داد. این خانواده از منطقه بلگورود به کریمه می رفتند".
وی ادامه داد:" من هم از رئیس این منطقه و هم از طریق مقامات فدرال می خواهم که تمام کمک های لازم را به دختر آسیب دیده و بستگان او ارائه دهند و این موضوع را تحت کنترل ویژه خود داشته باشند".
رئیس جمهور روسیه گفت:" با توجه به آنکه این دومین حمله تروریستی بر روی پل کریمه بود، من منتظر پیشنهادات برای بهبود امنیت این مرکز حمل و نقلی استراتژیک و مهم هستم. امروز صبح در این مورد مفصل با همکاران صحبت کردیم".
پوتین ادامه داد:" دستورالعمل های لازم به سازمان امنیت فدرال روسیه و کمیته تحقیقات داده شد تا جزئیات حمله تروریستی در پل کریمه را بررسی کنند، مطمئن هستم که تمام جزییات مربوط به این حمله تروریستی مشخص خواهد شد".
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد:" اکنون مهم آن است که تمام حمایت های ممکن از افرادی که به دلیل مسدود شدن تردد روی پل، در شرایط سختی قرار می گیرند، ارائه شود. این موضوع هم برای مسافران قطارهای تاخیری و هم برای رانندگان در مسیر صدق می کند".
رئیس جمهور روسیه در واکنش به صحبت های معاون نخست وزیر روسیه مبنی بر صدمه ندیدن پایه های پل گفت:" این خبر خوبی است، البته اگر در این خصوص بتوان خبر خوبی داد. چیزی که مهم است، آنست که به پایه های پل آسیبی وارد نشده".
پوتین در ادامه با بی اهمیت خواندن این اقدام تروریستی از لحاظ نظامی تاکید کرد:" این یک اقدام بی رحمانه برعلیه غیرنظامیان بی گناه بود. مسلما روسیه به این اقدام پاسخ خواهد داد. وزارت دفاع در حال آماده سازی پیشنهادات خود برای این امر می باشد".
ولادیمیر پوتین در پایان صحبت های خود تاکید کرد:" در پایان می خواهم این موضوع را مجددا اعلام و تکرار کنم، که آنچه رخ داد یکی دیگر از اقدامات تروریستی رژیم کی یف می باشد".
حمله به پل کریمه بخشی از ضد حمله نافرجام نیروهای مسلح اوکراین است
کمیته ملی ضد تروریسم روسیه گزارش داد که کی یف ساعت 3 بامداد روز دوشنبه با استفاده از دو هواپیمای بدون سرنشین سطحی اقدام به حمله تروریستی به پل کریمه کرد. قسمت ماشین رو پل آسیب دید، دو بزرگسال کشته و یک کودک مجروح شد. مقامات کریمه و کوبان از ساکنان و گردشگران می‌خواهند که از عبور از روی پل خودداری کرده و مسیر جایگزین را از طریق مناطق جدید انتخاب نمایند. کمیته تحقیقات روسیه با نشکیک پرونده جنایی، افرادی را که در حمله تروریستی به پل کریمه در اوکراین دست داشتند، شناسایی می کند.
به گفته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، حمله به پل کریمه توسط رژیم کی یف انجام شده و تصمیم برای حمله توسط مقامات و ارتش اوکراین و با مشارکت اطلاعات آمریکا و انگلیس گرفته شده است.
بحث و گفتگو