رهبر ایران: آمریکا، مردم اوکراین را قربانی می کند

رهبر ایران در سخنرانی روز چهارشنبه از اهداف آمریکا در اوکراین صحبت کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، آیت الله خامنه ای اوضاع ملت بی‌پناه و بیچاره اوکراین را شاهدی بر تداوم انگیزه‌های استعماری و چپاولگرانه غرب خواندند و گفت: مردم اوکراین باید کشته شوند چرا که منافع کمپانی‌های تولید و فروش تسلیحاتی غرب، در ادامه جنگ در اوکراین نهفته است.
رهبر ایران آسیب پذیری امروز غرب را بیشتر از همیشه دانسته و افزود: آمریکا که امام آن را به لقب شیطان بزرگ مفتخر کرد در عرصه‌های مختلف "سیاسی، تقابل با ملت‌ها، تقابل با خود ملت آمریکا، نژادپرستی، اخلاق جنسی، جنایت و بیرحمی" مجموعه‌ای از شیطان صفتی‌ها و شرارت‌ها است.
گزارش و تحلیل
مجله آمریکایی: اندیشکده های ایالات متحده مملو از دلارهای نظامی هستند
وی بیان داشت: یک دولتی مثل آمریکا نفت سوریه را راحت جلوی چشم همه دارد می‌دزدد. اینها همان‌هایند فرقی نکردند. خب این یک جبهه است. در مقابلش هم یک نظامی است که به اتکای به اسلام با الهام از اسلام با استکبار، با استعمار، با دخالت در منافع ملت‌های گوناگون مخالف است. حالا این دو در مقابل هم قرار دارند. مبارزه، مبارزه‌ی تمدنی و جهانی است. بدانیم با کی مواجهیم. البته امروز خوشبختانه آسیب‌پذیری غرب از همیشه بیشتر است.
پنتاگون در اواسط ژوئن گزارش داد که میزان کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین در زمان جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده بیش از 40.7 میلیارد دلار و از زمان شروع عملیات نظامی ویژه روسیه 40 میلیارد دلار بوده است.
بحث و گفتگو