گزارش و تحلیل

رئیس جمهوری آمریکا مجوز انجام جنایات جنگی را صادر کرد

علیرغم وجود توافقات و معاهدات بین المللی درباره استفاده کشورها از برخی تسلیحات و علیرغم اینکه برخی تسلیحات به عنوان ابزار کشتار جمعی از طرف همه مجامع بین المللی ممنوع می باشند و استفاده از آن به عنوان ابزار جنایت جنگی به حساب می آید اما بایدن رسما اعلام کرده که مجوز تحویل بمب های خوشه ای به اوکراین را صادر کرده.
Sputnik
گو اینکه آمریکایی ها اظهار داشته اند که تضمین کتبی از اوکراین دریافت کرده اند که این تسلیحات بر علیه غیر نظامی ها استفاده نشود اما همه کارشناسان امور نظامی به خوبی می دانند که این تسلیحات فقط برای کشتار حد اکثری غیر نظامیان استفاده می گردد و علاوه بر آن زلنسکی و نئونازی های اوکراینی نشان داده اند که پایبند هیچ قانون و معاهده ای نیستند، چون از حمایت بی چون و چرای آمریکا برخوردار هستند.
البته به صورت تاریخی ایالات متحده آمریکا و متحدین اش در جنگ های متعدد از انواع و اقسام سلاح های کشتار جمعی استفاده کرده اند اما چون هیچ مرجع بین المللی برای محاکمه آنها وجود نداشت رهبران آمریکا موفق شده اند از هرگونه محاکمه وحتد مسائله نسبت به جنایات جنگی شان در امان باشند.
از بمباران هسته ای هیروشیما و ناکازاکی گرفته تا استفاده از انواع تسلیحات فوسفوری و اورانیوم ضعیف شده و تسلیحات شیمیایی و بیولوژیک و بمب های خوشه ای توسط آمریکا و متحدین اش در جای جای جهان هیچ سلاح ممنوعه و یا تحریم شده ای را نمی توانید پیدا کنید که توسط آمریکا و متحدین اش تا به حال استفاده نشده باشد و اگر روزی بنا باشد روسای امریکا برای جنایات جنگی شان محاکمه شوند قطعا اکثر قریب به اتفاق آنها مجرم شناخته خواهند شد.
البته تا به حال آنها تلاش می کردند که استفاده از تسلیحات کشتار جمعی و ممنوعه را حاشا کنند ولی امروزه می بینیم کار به جایی رسیده که دیگر رئیس جمهوری آمریکا دلیلی نمی بینید که صدور فرمان استفاده از تسلیحات ممنوعه را حاشا کند و رسما اعلام می کند که چنین فرمانی را صادر کرده.
به نظر می رسد شکست های مفتضحانه اوکراین در ضد حمله هایش در مقابل نیروهای روسیه و همچین موفقیت ارتش روسیه در پیشروی در جبهه های نبرد طی روزهای اخیر اصلی ترین دلایلی می باشند که رئیس جمهوری آمریکا را به جایی رسانده اند که رسما اعلام کند که دستور انجام چنین جرمی را صادر کرده.
در واقع هدف اینها هم این می باشد که به باند زلنسکی و نئونازی ها به نوعی روحیه بدهند که آمریکا تا آخرین اوکراینی زنده ایستاده است و آنها می توانند هر جرمی را بخواهند مرتکب شوند ومطمئن باشند که آمریکا وغرب از آنها حمایت خواهد کرد.
سناتور ارشد روس: ممکن است آمریکا پس از سلاح های خوشه ای، به کی یف سلاح هسته ای بدهد
این جریان وقتی بسیار قابل توجه می شود که سخنگوهای رسمی آمریکا رسما اعلام می کنند که به دنبال مصالحه و راه دیپلماسی در اوکراین نیستند و ایالات متحده امریکا فقط به دنبال پشتیبانی از اوکراین است، البته منظور از پشتیبانی هم این است که آنها به دنبال ادامه جنگ و شعله ور تر کردن آن هستند.
آنها تصور نمی کردند با این همه مهمات و تسلیحات و حمایت های مالی و معنوی ورسانه ای و... که از اوکراین می شود زلنسکی و نئونازی ها این همه افتضاح به بار آورند اما نکته ای که آنها به آن توجه نداشتند این بود که اوکراین مملوء از فساد است و از زلنسکی گرفته تا تمام آنهایی که دور و بر او هستند فقط به دنبال آن می باشند که جیب های خود را پر کنند و فرار کنند چون مطمئن هستند در پایان شکست خواهند خورد.
بحث تحویل تسلیحات ممنوعه و همچنین صدور مجوز استفاده از این تسلیحات برای اوکراین توسط آمریکا هیچ دلیلی جز سر افکندگی آمریکایی ها وغربیها از عملکرد اوکراین نمی تواند داشته باشد.
به نظر می رسد آمریکایی ها و غربی ها تلاش دارند روسیه را تحریک کنند تا روسیه هم برای مقابله با این تسلیحات ممنوعه از تسلیحات ممنوعه مشابه استفاده کند و یا اینکه تصمیم بگیرد از تسلیحات هسته ای خود بر علیه اوکراین استفاده کند و کار تمام شود چون طاقت غربی ها به سر آمده و ادامه هزینه کردن برای باندهای مافیایی اوکراین کمر آنها را شکسته.
به هر حال آنچه مسلم است آمریکایی ها و مزدورانشان می خواهند تا آخرین اوکراینی به جنگ با روسیه ادامه دهند وتا یک اوکراینی زنده است نمی خواهند این جنگ متوقف شود.
بحث و گفتگو