گلوله باران دونتسک توسط ارتش اوکراین

گزارش ها از دونتسک حاکی از آن است که نیروهای مسلح اوکراین ده گلوله از کالیبر ناتو را به سمت دونتسک شلیک کردند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، دفتر نمایندگی جمهوری دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین در کانال تلگرامی گزارش داد، نیروهای اوکراینی ده گلوله "ناتو" با کالیبر 155 میلی متری را به مناطق دونتسک شلیک کردند.
"آتش ازسمت نیرو های شبه نظامی اوکراینی در ساعت 13:40 شهرک گالیتسینوفکا، شهر دونتسک، پنج گلوله با کالیبر 155 میلی متر شلیک شد ودر ساعت 16:10 در شهرک ماکسیمیلیانوفکا پنج گلوله با کالیبر 155 میلی متر دیگر نیز شلیک شد."
علاوه بر این، نیروهای اوکراینی در ساعت 16:30 به سوی گارلوفکا آتش گشودند و شش گلوله با کالیبر 152 میلی متر شلیک کردند.
الکسی کولمزین، شهردار دونتسک، پیشتر روز جمعه گزارش داد که یک غیرنظامی در نتیجه گلوله باران منطقه کویبیشفسکی این شهر زخمی شده است. دفتر نمایندگی دونتسک بعداً اضافه کرد که بیمارستان در جریان گلوله باران آسیب دیده است.
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ارتش اوکراین به شهر دونتسک حمله کرد
منطقه کویبیشفسکی دونتسک در غرب شهر واقع شده است. منطقه پتروفسکی در حومه غربی دونتسک واقع شده است، این منطقه دورترین بخش شهر از مرکز شهر است.
از سال 2014، زمانی جمهوری دونتسک استقلال خود را از کی یف اعلام کرد، که خط درگیری با نیرو های اوکراینی خارج از شهر مارینکا شروع می شود، مرتباً توسط نیروهای امنیتی اوکراین گلوله باران می شود.
توپخانه با کالیبر 155 میلی متر توسط کشورهای ناتو استفاده می شود. ایالات متحده هویتزرهای دوربرد M777 را با کالیبر 155 میلی‌متر به کی یف عرضه کرد، نیروهای اوکراینی فعالانه از آنها برای گلوله باران شهرهای جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک استفاده می‌کنند. همچنین به سربازان اوکراینی تجهیزات توپخانه خودکششی PzH 2000 آلمان، اسلحه های خودکششی کراب لهستانی و اسلحه های خودکششی CAESAR فرانسوی با استفاده از گلوله های این کالیبر مجهز شدند.
بحث و گفتگو