مسکو: غرب اوکراین را به یک "هسته تروریستی" تبدیل کرده است

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای غربی اوکراین را به یک هسته تروریستی جدید تبدیل کرده و از آن به عنوان سکوی پرشی برای مبارزه با روسیه استفاده کرده اند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روابط بین‌الملل مدرن با سطح بالایی از درگیری مشخص می‌شود که در مرکز آن جنگ ترکیبی است که توسط غرب جمعی علیه روسیه به راه انداخته شده است. غربی ها با پرورش رژیم نئونازی در کی یف و تبدیل اوکراین به یک هسته تروریستی بین المللی جدید، اوکراین را به عنوان سکوی پرشی و ابزار مبارزه مسلحانه علیه کشورمان انتخاب کرده اند.
این وزارتخانه خاطرنشان کرد که آنگلوساکسون‌ها نقش مقر و تامین‌کننده رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی را برعهده گرفتند و به او سلاح و اطلاعات می‌رسانند که به لطف آن نیروهای مسلح اوکراین حملات سیستماتیکی را به غیرنظامیان در روسیه وارد می‌کنند.
وزارت خارجه روسیه افزود: "با تلاش واشنگتن، لندن و ماهواره‌های آنها، این بحران ابعاد ژئوپلیتیک جهانی پیدا کرده است و نه تنها در اروپا و ایالات متحده، بلکه در سایر مناطق از جمله خاورمیانه، آفریقا، آمریکای لاتین، قطب شمال نیز خود را نشان می‌دهد".
این وزارتخانه همچنین اضافه کرد که غرب جمعی چشم انداز همکاری جهانی در زمینه های مختلف را به نفع جاه طلبی های استعماری خود قربانی می کند.
روسیه در بهار گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل ارسال کمک های نظامی به اوکراین ارسال کرد. مسکو بارها خاطرنشان کرده است که هر محموله ای که حاوی سلاح برای کی یف باشد، به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد.
بحث و گفتگو