وزارت خارجه روسیه از ارائه درخواست پیوستن به بریکس از سوی مصر و بنگلادش استقبال کرد

در وزارت امور خارجه روسیه اعلام کردند طرف روسی از ارائه درخواست پیوستن به بریکس از سوی مصر و بنگلادش استقبال می کند و موضوع گسترش این سازمان در اجلاس آتی آن در سال جاری مورد بحث قرار خواهد گرفت.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه خاطرنشان کرد: ما از علاقه بنگلادش، مصر و تعدادی دیگر از کشورها برای کسترش همکاری با بریکس استقبال می کنیم.
در وزارت روسیه یادآور شدند: آنها بارها در چارچوب "بریکس پلاس" در نشست های بریکس شرکت کرده‌اند. از جمله وزیران خارجه هر دو کشور به عنوان دوستان بریکس به شورای وزیران خارجه بریکس دعوت شده بودند.(کیپ تاون، 2 ژوئن 2023.) هر دو کشور سهامداران بانک توسعه جدید بریکس هستند. در آنجا مطمئن هستند که "اتحادیه بریکس تنها از تقویت تعامل با کشورهای در حال توسعه که بسیاری از آنها به طور واضح چنین تمایلی را اعلام کرده اند، سود می برد."
روسیه مشارکت مکرون در نشست بریکس را نامناسب خواند
وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که سایر کشورها چه برنامه‌ای برای پیوستن دارند، خاطرنشان کرد: در رابطه گسترش بریکس ، تا زمانی که همه تشریفات این روند هماهنگ نشود، صحبت درباره نامزدهای خاص زود است.
وزارت روسیه در پایان گفت: "در این زمینه، ما از نگرش آفریقای جنوبی در دوره ریاست این کشور در بریکس برای دستیابی به پیشرفت در موضوع گسترش در آینده نزدیک استقبال می کنیم. ما مطمئن هستیم که این موضوع در اجلاس آتی بریکس در سال جاری توجه ویژه ای را به خود جلب خواهد کرد." .
اجلاس بریکس قرار است در ماه اوت سال جاری در آفریقای جنوبی برگزار شود.
بحث و گفتگو