روسیه مشارکت مکرون در نشست بریکس را نامناسب خواند

وزارت خارجه روسیه به شرکای خود در آفریقای جنوبی گفت که مشارکت مکرون در نشست بریکس را نامناسب می داند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، روسیه به شرکای خود در آفریقای جنوبی اطلاع داده است که شرکت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در اجلاس بریکس (برزیل، هند، چین، آفریقای جنوبی) را نامناسب می داند. این موضوع را سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه روز پنجشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران اطلاع داد.
او گفت : ما این پیام را ارسال کردیم که با تمام احترامی که به اختیارات کشور میزبان برای دعوت از مهمانان خاص قائل بودیم، لازم است از این واقعیت پیش برویم که بریکس اتحادیه ای از کشورهایی است که اصولاً تحریم های یکجانبه را به عنوان روش برای حل مشکلات سیاست خارجی رد می کنند.
چندرسانه ای
لاوروف: بریکس روند گسترش را آغاز می کند + ویدئو
او در پایان افزود: با این تفاسیر نامناسب بودن حضور نمایندگان از کشورهای غربی در آنجا به سادگی مشهود است.
سرگئی ریابکوف،نیز در مورد ادامه همکاری روسیه و آمریکا در مورد معاهده استارت نو نیز گفت : بازگشت به معاهده استارت نو تنها در صورتی امکان پذیر است که ایالات متحده از مسیر خصمانه خود در قبال روسیه دست بردارد.
ریابکوف به خبرنگاران گفت: "در حال حاضر بازگشت روسیه به مسیر اجرای معاهده استارت نو در همه جنبه ها تنها در صورتی امکان پذیر است که ایالات متحده و متحدانش از مسیر خصمانه خود در قبال روسیه دست بکشند. واضح است که این بسیار بعید است، اما من مطمئن هستم زمان آن فرا خواهد رسید، وقتی که دشمنان ما به اشتباه بودن رویکرد خود اذعان کنند."
بحث و گفتگو