اتحادیه اروپا: کی یف 2 شرط از 7 معیار را برای آغاز مذاکرات الحاق انجام داده است

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابعی گفت که اتحادیه اروپا این هفته درباره پیشنهاد عضویت اوکراین گزارش خواهد داد که کی‌یف دو مورد از هفت شرط لازم برای آغاز مذاکرات رسمی پیوستن به اتحادیه اروپا را برآورده کرده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، کمیسیون اروپا در توصیه های خود برای اعطای وضعیت نامزدی اتحادیه اروپا به اوکراین، شرایطی را تعیین کرده بود که بر اساس آن هفت مورد باید رعایت شود تا این وضعیت از دست نرود. اصلاحات قضایی جامع ترین مورد در بین شرایط اتحادیه اروپا است، دولت اوکراین نیاز به اصلاح دادگاه قانون اساسی، تغییرات کامل در شورای عالی دادگستری و کمیسیون عالی صلاحیت قضات و ادامه مبارزه با فساد دارد.
در این مطلب آمده است: "دو مقام ارشد اتحادیه اروپا که در مورد این گزارش که علنی نشده است، مطلع شدند، گفتند اوکراین تاکنون دو معیار را برآورده کرده است".
به گفته منابع، شرایط مربوط به اصلاحات قانونی و قانون رسانه است. در عین حال، منبع اشاره می کند که تمرکز این گزارش بر جنبه های مثبت است.
این منبع گفت: "پیشرفت وجود دارد. گزارش نسبتاً مثبت خواهد بود. این موضوع در مورد تشخیص پیشرفت است. به عنوان مثال، موارد معروف ضد فساد وجود دارد."
یکی دیگر از مقامات اروپایی ناشناس گفت "ما در حال حاضر هرگز لحن منفی نسبت به اوکراین نخواهیم داشت."
انتظار می رود این گزارش روز چهارشنبه برای نمایندگان دائمی کشورهای اتحادیه اروپا ارسال شود و پس از آن در نشست وزیران امور اروپا در روز پنجشنبه در استکهلم دریافت شود.
پیش از این، دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین گفته بود که اوکراین به هر هفت توصیه کمیسیون اروپا برای یک کشور نامزد اتحادیه اروپا عمل کرده است و منتظر گزارش موقت مقامات اروپایی تا پایان بهار است.
کسب وضعیت نامزدی تنها آغاز یک سفر نسبتا طولانی برای پیوستن به اتحادیه اروپا است. ترکیه از سال 1999، مقدونیه شمالی از سال 2005، مونته نگرو از سال 2010 و صربستان از سال 2012 نامزد بوده اند. کرواسی آخرین کشوری بود که در سال 2013 به اتحادیه اروپا پیوست، یک پروسه ده ساله.
ولودیمیر زلنسکی در 28 فوریه 2022 درخواست پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را امضا کرد. در مارس سال گذشته، رئیس جمهور مولداوی، مایا ساندو، درخواست پیوستن این جمهوری به اتحادیه اروپا را امضا کرد و خاطرنشان کرد که روند ادغام اروپا باید تسریع شود.
سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا در اجلاس سران در بروکسل در 23 ژوئن اعطای وضعیت نامزدهای پیوستن به اتحادیه به اوکراین و مولداوی را تصویب کردند.
بحث و گفتگو