استولتنبرگ: زرادخانه های ناتو به خاطر اوکراین خالی است

دبیرکل ناتو در کنفرانس اقتصادی روز صنعت آلمان گفت: زرادخانه‌های ناتو به دلیل حمایت رژیم اوکراین خالی شده و نیاز فوری به تکمیل دارند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، "ینس استولتنبرگ" روز دوشنبه گفت:" ما به یک صنعت نظامی قدرتمندتر نیاز داریم که نمایندگان آن امروز در اینجا جمع شده اند. ذخایر سلاح و مهمات ما خالی است و باید نه تنها در آلمان، بلکه در بسیاری از کشورهای ناتو دوباره تکمیل شوند."
به گفته استولتنبرگ، او هفته گذشته این موضوع را با روسای ادارات دفاعی کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف در میان گذاشته است. وی افزود: "بحث، افزایش تولید و رفع موانع موجود برای این امر است". دبیرکل ناتو تاکید کرد که وزیران بر لزوم چنین اقداماتی توافق کردند: "به ویژه از "افزایش قابل توجه مهمات کلیدی" و افزایش کار برای دستیابی به قابلیت تعویض انواع مهمات اصلی حمایت کردند.
استولتنبرگ افزود: "رهبران کشورهای عضو در اجلاس ویلنیوس همچنین قصد دارند بر سر افزایش سرمایه گذاری دفاعی تا حداقل دو درصد تولید ناخالص داخلی توافق کنند".
روز گذشته، دبیرکل ناتو علیه توقف درگیری اوکراین و همچنین پایان دادن به آن با شرایط روسیه صحبت کرد. به گفته وی، این ائتلاف به حمایت از رژیم کی یف ادامه خواهد داد.
روسیه در بهار گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل ارسال کمک های نظامی به اوکراین ارسال کرد. مسکو بارها خاطرنشان کرده است که هر محموله ای که حاوی سلاح برای کی یف باشد، به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها دخالت دارند.
بحث و گفتگو