وزارت خارجه چین احتمال درگیری نظامی با آمریکا را ارزیابی کرد

وزارت خارجه چین: تحریک آمریکا می تواند درگیری نظامی بین پکن و واشنگتن را رقم بزند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، هوآ چونینگ، در صفحه توئیتر خود پیش از سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به چین، از مقاله بلومبرگ که اقدامات ارتش چینرا تحریک آمیزمی خواند، انتقاد کرد و اعلام کرد که اگر درگیری نظامی بین ایالات متحده و چین رخ دهد، ناشی از فعالیت های نیروهای مسلح آمریکا در نزدیکی خاک چین خواهد بود.
او روز شنبه تصویری از مقاله بلومبرگ با عنوان "چین بهتر است به آنچه بلینکن می گوید توجه کند" را منتشر کرد.
این آژانس همچنین نوشت: چین معتقد است که خلبانان و ناخدای کشتی‌های زبردستش می‌توانند با مانورهای مخاطره‌آمیز، نیروهای آمریکایی را از سواحل خود بترسانند، اما اگر زیاده‌روی کنند، اتفاقی را که دوست ندارد می افتد".
هوآ چونینگ با پست اسکرین شاتی از این متن مقاله که برای بسیاری از خوانندگان چینی، نوعی تهدید به حساب می آید نوشت که ممکن است نویسنده این مطلب باید امتحان تاریخ و جغرافی پس بدهد!.
اگر درگیری نظامی غیرمنتظره بین چین و ایالات متحده رخ دهد، ناشی از اقدامات چین نخواهد بود که کشتی ها و هواپیماهای جنگی را به لس آنجلس یا دیگر سواحل کالیفرنیا می فرستد.
او افزود: در عوض، توسط کشتی‌های جنگی و هواپیماهای آمریکایی در نزدیکی خاک چین فراخوان جنگ ایجاد می‌شود و در روابط با کشوری به اندازه چین، قانون اصلی احترام متقابل است.
در چین از اشتباه استراتژیک جدی آمریکا سخن گفتند
صبح یکشنبه، تلویزیون مرکزی چین گزارش داد که بلینکن حدود ساعت 7:30 صبح به وقت محلی وارد پکن شد.
این اولین سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در پنج سال گذشته است که در بحبوحه وخامت قابل توجه روابط بین پکن و واشنگتن به دلیل طیفی از مسائل از جمله تایوان، سرنگونی بالون چینی بر فراز ایالات متحده و اختلافات مداوم در تجارت و فناوری پیش می آید.
بحث و گفتگو