چندرسانه ای

لاوروف: بریکس روند گسترش را آغاز می کند + ویدئو

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: روند هماهنگی مواضع در مورد گسترش بریکس آغاز شده است، در اجلاس سران آفریقای جنوبی در ماه اوت، کارشناسان نظرات خود را در مورد این موضوع به رهبران ارائه خواهند کرد، روسیه طرفدار گسترش بریکس است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه ای با شبکه خبری آر-تی روسیه گفت : در مورد نامزدهای خاص برای پیوستن به بریکس همه آنها قوی هستند: عربستان سعودی، امارات، و الجزایر و مصر. البته، همه آنها تا حدی رهبران جهان عرب و اسلام هستند. و این باعث غنای بریکس می شود ما آماده خواهیم بود تا به سرعت به دنبال راه حل باشیم.
از نظرقدرت و وزن این کشورهاهیچ بحثی وجود ندارد و نکته دیگر این است که قانون اجماع در بریکس وجود دارد.
لاوروف درحاشیه مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ در مصاحبه با آر-تی روسیه گفت : در سایر قاره ها، روند هماهنگی مواضع توسعه در بریکس آغاز شده است. وی خاطرنشان کرد که در اجلاس آگوست در آفریقای جنوبی "نظرات کارشناسان در مورد چگونگی پیشبرد این موضوع به رهبران ارائه خواهد شد.
البته این موضوع حساسی است، زیرا همه چیز در اینجا روشن است و دولتی اگر دخواست به عضویت می کند و جواب منفی بگیرد خیلی اثرات خوبی ندارد و خیلی مثبت تلقی نخواهد شد، بنابراین ما موافق هستیم که بریکس توسعه پیدا کند.
ورود کشورهای عربی به بریکس اصول چندقطبی گرایی که اکنون در مورد آن صحبت می کنیم و به شکلی عینی در حال شکل گیری استرا تقویت می کند.
پیشتر گئورگی بوریسنکو سفیر روسیه در قاهره گفته بود که روسیه از درخواست مصر برای پیوستن به بریکس حمایت می کند.
عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر، در سخنرانی در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ گفت که کشورش مایل است در آینده نزدیک به بریکس بپیوندد تا اقتصاد را "از برخی فشارها" رها کند.
پوتین رئیس جمهور الجزایر را به صرف ناهار رسمی میزبانی می کند
مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) در تاریخ 14 تا 17 ژوئن برگزار می شود.
بحث و گفتگو