نگاه ویژه اسپوتنیک

اظهارات مداخله جویانه و گستاخانه رئیس جمهور فرانسه علیه دوستی برادرانه روسیه با ایران

بنا بر اعلام رسمی کاخ الیزه، شنبه بیست خرداد تماس تلفنی بین روسای جمهور فرانسه و ایران برقرار گردیده، در همین راستا، رسانه رسمی ریاست جمهوری فرانسه مدعی گردیده در این تماس تلفنی مهمترین دغدغه و توصیه مکرون به رئیس جمهور ایران هشدار در خصوص توقف فوری ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه و اعلام عواقب جدّی تحویل این پهپادها برای تهران بوده است!
Sputnik
در این گزارش رسمی همچنین مکرون توصیه کرده همکاری های ایران با روسیه کاهش یابد.
در این راستا و با توجه به ادعاهای خارج از عرف و گستاخانه رئیس جمهور متزلزلِ دولتِ بحران زده فرانسه که به قول خود مکرون تبدیل به یکی از اقمار تحت کنترل آمریکا بعد از اجرای سیاست های کورکورانه تبعیت از کاخ سفید در حمایت از رژیم فاشیستی زلنسکی گردیده و طی پنج سال گذشته و خصوصا یک سال بعد از بحران اوکراین هر روز شاهد تجمعات میلیونی علیه سیاست های ناپخته مکرون هستیم، ضروری دانستم در این خصوص و همچنین اظهارات یکی از مقامات ارشد سابق دیپلماتیک ایران در کلاب هاوس در تاریخ 16 خرداد و طرح اتهاماتی یک طرفه ، بدون سند و غیر حرفه ای علیه روابط برادرانه روسیه با ایران توسط وی، در شرایط مهم گذار به نظم جدید جهانی و حملات سنگین جریانِ روس ستیز غربی برای اخلال در روابط ایران و روسیه بی پرده و صریح چند نکته مهم را برای تبیین حقایق، ثبت در تاریخ و تنویر افکار عمومی یادآور شوم:
1) طی چند ماه اخیر شبکه قدرتمند ضد روسی تحت فرماندهی کاخ سفید و باکینگهام با بهره گیری از مافیای بزرگ رسانه های قدرتمند و پر نفوذ خود و با بهره گیری از ابزارهای متعدد و متنوع در صدد شایعه سازی و طرح ادعاهای دروغینی با عنوان : فروش تسلیحات ایرانی مانند پهپاد به روسیه با اهداف فرافکنی از شکست های سنگین جبهه ناتو با وجود هزینه های بالای یکصد و پنجاه میلیارد دلاری در زمین نیابتی اوکراین، از ارتش قدرتمند روسیه و همچنین فریب افکار عمومی جهانیان برای ورود ایران به این پروژه هستیم، همچنین در راستای اعطای ماموریت این شبکه سازمان یافته به زلنسکی، عروسک خیمه شب بازی کاخ سفید، او نیز به دفعاتِ مختلف بدون ارائه هر نوع سند و مدرک با طرح این ادعا ها انواع تهدیدات مختلف را علیه جمهوری اسلامی ایران و همچنین طرح تخیلی تحریم 50 ساله ایران را مطرح نموده است.
2) طرح این ادعاها از سوی مقامات کاخ سفید در حالی مطرح گردید که با وجود اعلام آمادگی تهران برای اعزام هیات فنی نظامی برای بررسی ادعاهای مقامات رژیم کی یف و آمریکا در خصوص پهپادهای کامیکاز روسی، این مساله با موافقت فنی رژیم کی یف مواجه نشد که گویای نبود هر نوع سند رسمی از سوی کی یف، در این خصوص است.
3) ارتش فدراسیون روسیه قدرتمند ترین ارتش جهان در عرصه تکنولوژی های نوین نظامی است و با دستور آقای پوتین رئیس جمهور روسیه بعد از عملیات وِیژه نظامی، روسها در حوزه پهپاد های تهاجمی نیز به خودکفایی های فوق العاده چشمگیری دست یافته اند و اکنون پهپادهای مختلف و متنوع روسی توانسته اند معادلات میدانِ درگیری سنگین در اوکراین را که یک طرف آن تمام ناتو و غرب به فرماندهی امریکا و پیاده نظامی از همه اشرار و تروریست های بین المللی است را تغییر داده و حتی آبروی ماشین رزم و تجهیزات آمریکایی و آلمانی که با میلیاردها دلار پول و همچنین آموزش فنی نیروهای نئونازی اوکراین در خاک تروئیکای اروپایی صورت گرفته بود را ببرند، و در تمام طول خط چند هزار کیلومتری نبرد، نیروهای ناتو را متوقف نمایند که نمونه اخیر آن انهدام کامل گردان زرهی رژیم کی یف با دهها تانک لئوپارد آلمانی و نفربرهای آمریکایی در ضد حمله اوکراین در محور زاپاروژیه بود، علاوه بر این هم اکنون در طول 8 خط مستقیم درگیری و 5 خط غیر مستقیم ، ارتش روسیه به تنهایی تمام ضد حمله های رژیم اوکراین و ناتو را درهم شکسته، به عبارتی این شکست مفتضحانه ناتو نیاز به فرافکنی و بازی تبلیغاتی جدید برای غرب را دارد.
4) بر فرض ، اگر ایران به روسیه هم پهپاد فروخته باشد، این امر هیچ مغایرتی با عرف و حقوق بین الملل ندارد، چرا که همه کشورهایی که در رده تولید تسلیحات جنگی متعارف استاندارد و بازدارنده می باشند می توانند به هر کشوری که خواهان خرید آن باشد تسلیحات نظامی تولیدی خود را بفروشند، به عبارتی تجارت اسلحه بین دولتی امری مرسوم، رایج و ارزشمند در نظام بین الملل است و هر ساله کشورهای تولید کننده سلاح در جهان ضمن برگزاری نمایشگاههای توانمندی های تولیدی تسلیحاتیِ خود، به فروش اسلحه به دولتها ( نه گروههای غیر دولتی) می پردازند و امروزه در جهان تجارت سلاح یکی از پر درآمد ترین و مهم ترین تجارت های دولتی است، پس ایران نیز طبق حقوق بین الملل می تواند به هر کشوری که خواهان محصولات نظامی اش باشد اسلحه بفروشد.
گفت‌وگوی تلفنی ۹۰ دقیقه‌ای مکرون با رئیسی
5) رئیس جمهور فرانسه در حالی گستاخانه ایران را در حوزه فروش پهپاد و همکاری نظامی با روسیه تهدید کرده که دولت فرانسه در جنگ تحمیلی 8 ساله رژیم بعث و آمریکایی صدام علیه ایران با تجهیز ارتش صدام به بیش از شصت فروند هواپیمای میراژ F1-2000 و همچنین دهها هواپیمای سوپر اتاندارد، دهها هلیکوپتر تهاجمی و موشک انداز سوپر پوما، هزاران بمب لیزری مدرن، هزاران موشک ضد کشتی اگزوسه، هزاران موشک تخریبی و کشتاری ماژیک، صدها رادار مدرن و پیشرفته رازیت، و همچنین آموزش خلبانان و پرسنل نظامی عراقی در خاک فرانسه برای کار دقیق با سامانه های فرانسوی در جنگ علیه ایران، دستش به خون هزاران جوان ایرانی آغشته است، و ملت ایران و خانواده شهدای جنگ، هیچ گاه جنایات جنگی فرانسوی ها علیه ایران را در جنگ 8 ساله عراق فراموش نخواهند کرد، حالا رئیس جمهور بی تجربه فرانسه به چه حقی ایران را به واسطه همکاری نظامی با روسیه تهدید می کند؟
6) تکاپوی شدید مقامات آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و به عبارتی جبهه غربی برای اخلال در روابط ایران و روسیه و اقدامات متنوع در عرصه های مختلف برای شایعه پراکنی و تغییر تاریخ و مخفی نگاه داشتن جنایات سنگین آمریکا،فرانسه، انگلیس و ... علیه ایران دقیقا بیانگر وحشت غرب از تعمیق روابط روسیه با ایران و اطلاع آنها از صداقت روسها در همکاری همیشگی بر مبنی احترام و منافع متقابل با ایران است.
7) در حالی که مقام دیپلماتیک سابق ایران، در کلاب هاوس برای چندمین بار علیه روابط روسیه و ایران مطالب نادرست، تند و غیر مستندی را مطرح نمود لازم است این چند پرسش بسیار مهم را نیز مطرح نمایم که:
1. در حالی که تروئیکای اروپایی همچون نوکران آمریکا بعد از خروج آمریکا از برجام، به هیچ توافقی با ایران عمل ننمودند و در کنار آمریکا سخت ترین تحریم ها علیه تهران و ملت ایران، را مجدد اعمال نمودند و فقط وعده و سراب به ایران نشان دادند و همان مقام سابق دیپلماتیک ایران،اعتراف کرد که اینستکس یک کانال مالی غیر واقعی و بدون فایده بود... چه کسی، جز روسها تمام قد در کنار ایران ایستادند و در برابر تهدیدات آمریکا برای اعمال مکانیسم ماشه، قاطعانه آمریکا را تهدید کردند که به هیچ وجه اجازه این اقدام را در شورای امنیت نخواهد یافت؟
2. آیا سخنان متعدد آقای پوتین با بایدن در حمایت از ایران و سرزنش بایدن به واسطه خروج آمریکا از برجام را طی چهار ساله گذشته فراموش کردید؟
3. آیا مواضع صریح آقای لاوروف در بخش عمده ای از نشست های شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از حقوق قانونی ایران و حتی طرح ضرورت پرداخت خسارت به تهران به واسطه خروج امریکا از برجام را فراموش کردید؟
4. و اینکه چه کشوری جز روسیه باعث عضویت دائم ایران در شانگهای و همکاری عمیق در اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد؟ چه کشوری جز روسیه در تلاش برای عضویت ایران در بریکس پلاس، اتحادیه اقتصادی قدرتهای نوظهور و مهم جهانی است؟ چه کشوری جز روسیه، بی توجه به تحریم های غیر قانونی آمریکا علیه ایران، دهها فروند کشتی باری و( رو- رو) برای ایران در حال ساخت دارد تا ایران را برای حوزه تجارت دریایی تجهیز نماید؟
5. چه کشوری جز روسیه گِرِه بیست ساله راه گذر مهم شمال جنوب را با تکمیل بخش مهم ریلی آستارا با دستور و ورود مستقیم آقای پوتین گشود؟
6. چه کشوری جز روسیه در راه گذر شمال جنوب خط اصلی ترانزیتی بین المللی را ایران اعلام نمود و در مقابل فشارهای غرب برای طرح های جایگزین و دور زننده از خاک ایران مقاومت نمود؟
7. چه کشوری جز روسیه شبکه مالی خود را در ایران برای حذف دلار و مقابله با تحریم ها داخل نمود و نمایندگی یکی از بزرگترین بانکهای خود ( و.ت.ب) را برای کمک به افزایش تبادلات تجاری امن و آسان با ایران را گشود؟
8. چه کشوری جز روسیه با وجود فشارهای سنگین غرب و مشکلات متعدد تبادلات مالی تحمیلی آمریکا، بر روند تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر پایبند بود؟
9. چه کشوری جز روسیه بیش از هفت هزار جوان ایرانی را در بهترین ، مدرن ترین، پیشرفته ترین دانشگاههای خود به صورت رایگان و بالاترین امکانات و حمایت ها، بورسیه تحصیلی نمود؟
10. چه کشوری جز روسیه با وجود تحریم ها ، تهدیدات و فشارهای غرب پروژه بزرگ چهل میلیارد دلاری نفتی و پتروشیمی در ایران را در دستور کار قرار داد و صدها مورد دیگر...
حال سوال پایانی این است که عواقب وخیمی که مکرون گستاخانه به آن اشاره کرده چیست؟ مگر نه اینکه غرب و آمریکا هیچ چیز دیگری را در ایران باقی نگذاشته اند که تحریم نکرده باشند؟
مگر همین فرانسه ، انگلیس و آمریکا سال گذشته از اپوزیسیون و گروههای مسلح برای انجام عملیات های ترورریستی و تجزیه شهرهای ایران و شورش های مسلحانه حمایت نکردند؟ مگر با رهبران گروههای بر انداز ملاقات ننمودند و وعده سرنگونی ایران را ندادند؟ مگر در مجله شارلی ابدو با چراغ سبز مکرون، گستاخانه ترین توهین ها را به ایران ننمودند؟ و صدها اقدام مشابه ضد ایرانی دیگر که انجام داده ، می دهند و خواهند داد...
حالا مکرون به عنوان کارمندِ دون پایه کاخ سفید، با گستاخی تمام برای اجرای کلان پروژه روس ستیزانه در ایران پیش قدم شده، تاکید می نمایم که چون غربی ها به درستی می دانند روسیه پیروز نهایی بحران اوکراین و ضلع مهم نظم جدید جهانی و بزرگترین قدرت جهانی است که روابطش را بر مبنای سیاست دوستی حقیقی با ایران تنظیم نموده؛ تلاش دارند با ابزارهای مختلف مانع نزدیکی ایران به روسیه گردند تا مثل گذشته خودشان با وعده های دروغین و سراب های غیر واقعی و بهره گیری از عوامل غربگرا و روس ستیز به فرصت سوزی با ایران ادامه دهند.
بحث و گفتگو