واکنش بایدن به حملات به نیروگاه کاخوفکا

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص تخریب نیروگاه آبی کاخوفکا گفت که ایالات متحده قصد دارد به کمک‌های خود به اوکراین ادامه دهد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن روز سه شنبه و پیش از دیدار با نمایندگان کابینه خود در جمع خبرنگاران گفت:" ما آنها را ترک نخواهیم کرد. به اوکراین کمک خواهیم کرد."
دو شب پیش، نیروهای اوکراینی مجموعه ای از حملات را به نیروگاه آبی کاخوفکا انجام دادند که در نتیجه آن قسمت بالایی ایستگاه تخریب شد، خود سد مخزنی آسیبی ندید. تخلیه غیرنظامیان از سه منطقه نووکاهوفسکی، گولوپرستانسکی و آلیوشکینسکی آغاز شد. ولادیمیر لئونتیف، رئیس اداره منطقه شهری نووکاخوفکا، مسئولیت تخریب نیروگاه را متوجه کی یف دانست. دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: "یکی از اهداف بمباران نیروگاه کاخوفکا توسط رژیم کی یف، محروم کردن کریمه از آب است".
سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه گفت که رژیم کی یف نیروگاه کاخوفکا را منفجر کرد تا نیروها را از محور خرسون به منطقه عملیات تهاجمی خود منتقل کند و مواضع خود را در آنجا تضعیف کند. به گفته وزیر دفاع روسیه، کی یف با انفجار در این نیروگاه، مرتکب یک اقدام تروریستی شد، اقدامی که منجر به وقوع سیل در بسیاری از زمین های این منطقه شد.
نیروگاه آبی تولید برق کاخوفکا در پنج کیلومتری شهر نوایا کاخوفکا در منطقه خرسون قرار دارد که در 30 سپتامبر 2022 در پی همه پرسی بخشی از روسیه شد.
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند".
بحث و گفتگو