ترامپ مقامات آمریکا را به تحریک درگیری اوکراین متهم کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، دولت کنونی این کشور را به دلیل خروج نیروهایش از افغانستان سرزنش کرد و این امر را با تصمیم روسیه برای آغاز عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین مرتبط دانست.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در جریان یک سخنرانی آنلاین در کانال YouTube Full Send Podcast گفت: "من فکر می کنم اینکه ما چگونه افغانستان را ترک کردیم شرم آورترین لحظه در تاریخ کشورمان بود. زمانی که (ولادیمیر رئیس جمهور روسیه) پوتین و (رهبر چین) شی (جین پینگ) بی کفایتی ما را دیدند و ما نمی دانستیم چه می کنیم. این امر باعث شد به اوکراین رفته و در آنجا عمل کنندگ..
ترامپ افزود که در دوران ریاست جمهوری او، درگیری در اوکراین و همچنین خطر حمله نظامی چین علیه تایوان امکان پذیر نبود.
روسیه از 24 فوریه 2022 عملیات ویژه نظامی را در اوکراین انجام داده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" خواند. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند.
در اوایل ماه اوت 2021، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اوت وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه اوت، شهروندان کشورهای غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند از طربق فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، از افغانستان تخلیه شدند. د شب 31 اوت، سربازان ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرده و به نزدیک به 20 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان پایان دادند.
بحث و گفتگو