اعتراف بوندستاگ به پایان هژمونی غرب

داگدلن، نماینده بوندستاگ، پایان هژمونی غرب را که آغازگر مبارزه با روسیه بود، اعلام کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، سوییم داگدلن، نماینده جناح چپ، عضو کمیته سیاست بین‌الملل بوندستاگ آلمان، در مقاله خود برای "جونگل ولت" نوشت:"کشورهای غربی که به دنبال آرمان های نو استعماری خود در مخالفت با روسیه و چین هستند، به طور فزاینده ای خود را از جهان منزوی می کنند، در حالی که کشورهای "گلوبال سائوت"- جنوب جهانی، با چنین سیاست هایی مخالفت می ورزند".
وی در ادامه نوشت: "دولت بایدن در رویارویی خود با روسیه و چین تلاش می کند تا دنیایی برپایه ستمگری استعمار نو را ایجاد کند تا مانع از دست دادن موقعیت هژمونیک خود شود.
ابراز فعلی این تمایل، به شکل مطالبات سختگیرانه ایالات متحده و متحدانش از کشورهای "جنوب جهانی" برای شرکت در جنگ اقتصادی علیه روسیه و تامین سلاح برای جنگ نیابتی در اوکراین نمایان می شود".
در آمریکا، نقشه واشنگتن برای روسیه و آلمان فاش شد
وی در ادامه افزود: "غرب در تلاش است تا "یک سیستم شبه استعماری تابعیت را بازسازی کند و از این طریق به مخالفت با کمرنگ شدن نفوذ ایالات متحده و اتحادیه اروپا در جهان بپردازد. اما اکثر کشورها و مردمان آن ها نمی‌خواهند پیروی گفته های ایالات متحده و کشورهای ناتو باشند.
علیرغم فشار غرب، کشورهای "جنوب جهانی" که 87 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، از پیوستن به تحریم های ضد روسیه و مداخله نظامی نیابتی ناتو در درگیری اوکراین خودداری می ورزند".
وی همچنین به این امر توجه نشان داد که هر چه بیشتر در جهان "دلار" به عنوان یک ارز جهانی از چرخه معاملات مالی خارج می شود و اینکه همراه با توسعه سریع برزیل، هند و چین و همچنین گسترش همکاری و ادغام کشورهای جنوب، حرکت به سوی جهان چندقطبی با وجود مقاومت کشورهای ناتو، سرعت می گیرد.
بحث و گفتگو