اردوغان: در آنکارا درها به روی سفیر آمریکا بسته است

جف فلیک سفیر آمریکا در آنکارا دیگر نمی تواند با مقامات ترکیه دیدار کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "استار"، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که جف فلیک سفیر آمریکا در آنکارا پس از دیدار با کمال قلیچداراوغلو، تنها نامزد اپوزیسیون متحد در انتخابات 14 مه، دیگر نمی تواند با مقامات ترکیه دیدار کند، درها به روی او "بسته" است.
رئیس جمهور ترکیه ابراز تعجب کرد که چگونه یک دیپلمات از حضور در چنین رویدادهایی "خجالت نمی کشد" و سپس درخواست ملاقات با رئیس جمهور را می کند. او توضیح داد که فلیک باید یاد بگیرد که یک سفیر چگونه باید کار کند.
اردغان تأکید کرد: "درها به روی او بسته است، او دیگر نمی تواند وارد شود. چرا؟ باید بفهمد جایش کجاست".
استانیسلاو تاراسف کارشناس مسائل خاورمیانه در این خصوص گفت: "رجب طیب اردوغان می تواند در دور اول انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود".
وزیر انرژی ترکیه: اروپا برای روبرو شدن با بحران گاز آمادگی نداشت
بر اساس نظرسنجی اندیشکده اپتیمار، کمال قلیچداراوغلو، نامزد اپوزیسیون متحد، رقیب اصلی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری آتی است. در بررسی مقدماتی، تنها 47 درصد از رای دهندگان آماده رای دادن به رجب طیب اردوغان، رهبر کنونی ترکیه هستند.
نام قلیچداراوغلو در تجمع مخالفان در آنکارا علنی شد. این ائتلاف همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی اپوزیسیون در انتخابات، رهبران پنج حزب مخالف دیگر معاون رئیس جمهور خواهند شد.
اما در 2 آوریل، کمال قلیچداراوغلو به طور تصادفی پا روی یک سجاده نمازگذاشت که با سرزنش زیادی روبرو شد و پس از این حادثه، او متهم به بی توجهی به سنت های دینی شد.
انتخابات ریاست جمهوری ترکیه قرار است 14 مه سال جاری برگزار شود. علاوه بر این، انتخابات پارلمانی نیز در همان روز برگزار خواهد شد.
بحث و گفتگو